laster en eerroof

sofie4
Topic Starter

laster en eerroof

#1 , 10 nov 2009 11:49

Beste,

Mijn ex man heeft loonbeslag. Dit zowel voor achterstallige alimentatie bij mij, bij zijn volgende ex, en bij de belastingen;
Maar nu heb ik vernomen dat hij over mij verschillende roddels gaan rondbazuinen. Zoals ik zou de kinderen verwaarlozen, ze worden hier mishandeld door zowel mijn man als ik. Hij is hiervoor al naar de kinderbescherming ed gestapt.
De 2 oudste staan onder vrijwillig toezicht van het comité, en daar zijn geen onregelmatigheden vast te stellen door hen.
Nu heeft ex weeral eens een nieuwe vriendin, en moet hij de ideale vader uithangen. En daar gaat hij verkondigen dat hij de bilocatie heeft opgegeven omwille van slechte communicatie. De waarheid is echter dat hij ze van de 1ne dag op de andere bij mij gedumpt heeft omdat hij naar het buitenland ging wonen (bij nog maar eens een lief en na 3 maanden terug was)
Oudste zoon wilt niet meer gaan (is er 12) en dit omwille van verschillende uitbarstingen van vader naar zoon toe. En hier zijn verschillende getuigen van. Andere zoon mag alles en profiteert hier natuurlijk van naar de andere kinderen toe.
Wat kan je hieraan doen om dit tegen te gaan die roddels, want bij elke instantie moet ik mij wel gaan verantwoorden.
Hij moet nu de ideale vader uithangen met een nieuw lief, maar hij komt ze bijna nooit halen (max 1 weekend) maar dit is door mijn schuld volgens hem (en wat hij dus overal gaat verkondigen)
Ik kan al een boek schrijven van wat hij uitgestoken heeft naar de kinderen toe, en dit vanaf de scheiding toe. Maar hij komt er wel altijd als de ideale vader uit met een ex die alles tegenwerkt.

Wordt er naar de oudste zoon geluisterd door de rechter, want die wilt echt niet meer gaan, zeker met het gedrag van vader naar zoon toe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2009 19:16

luisteren naar jongeren vanaf 12 jaar: ja

laster en eerroof - kort dit zijn feiten waarvoor het bewijs kan geleverd worden of mag geleverd wordenen die de goede naam schaden
dus het moet in bijzijn van derden of tgo 3den geweest zijn.
Schriftlijk is natuurlijk veel beter.

Noteer de personen tgo wie hij zaken heeft gezegd dus naam persoon dag uur plaats wat gezegd enz

Dien klacht in bij politie met vermelding van alle personen en alle uitspraken.
Deze mensen zullen op hun beurt door politie gehoord worden.
(Beter nog is zorgen dat je ene door 'hen geschreven en getekende verklaring hebt' die je aan de politie afgeeft. Dan weet je al zeker wat er gezegd zal worden later.

Na de klachtneerlegging start je procedure slachtoffer op via griffie- Politie zal dit wel uitleggen.
Vraag desnoods eerst eens een gesprek met iemand van de dienst slachtofferzorg bij de politie

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”