Beste,
Ik hoop mijn verhaal wat duidelijk te kunnen schetsen:
Eind februari kwam de relatie met mijn ex-partner bruusk ten einde nadat hij stomdronken schade had toegebracht aan mijn woning en agressief werd naar mij toe. Ik heb de politie gebeld die hem die nacht de woning hebben doen verlaten. Hij is nadien niet meer teruggekeerd. Een paar dagen later heb ik hiervan melding gemaakt dat hij niet langer bij mij verbleef maar dat zijn adres wel nog bij mij stond. De wijkagent heeft hem dan 3 weken lang telefonisch gecontacteerd met de melding dat hij dit in orde moest brengen. Aangezien ik bang was voor de confrontatie gezien zijn agressie sprak ik af met de wijkagent dat ik al zijn spullen in de garage zou plaatsen waar hij ze kon ophalen en dat hij politiebegeleiding kon regelen indien hij wenste nog eens in de woning rond te kijken of alles wel weg was. De 3e week van maart kwam hij zijn spullen ophalen, binnenkomen onder politiebegeleiding wou hij niet. Een week later veranderde hij uiteindelijk na nogmaals aandringen van de wijkagent zijn adres. 3 weken ging het goed, daarna begon hij me op alle mogelijke uren te bellen, familie aanzetten om me te bellen, me intimideren door achter mijn wagen te komen staan als ik stond te wachten om een straat over te steken, me bedreigen zowel rechtstreeks als via vrienden, enz... Sindsdien beweert hij dat ik nog spullen van hem zou hebben. Zijn familieleden vragen me achter dingen die hij nooit in zijn bezit heeft gehad. Toen ook mijn minderjarige zoon en mijn moeder werden lastig gevallen hebben we beslist klacht neer te leggen. Ondertussen werd hij ook gehoord en nu heb ik een brief van de politie ontvangen voor eveneens verhoor in ditzelfde dossier. Ik vermoed dat hij nog steeds beweert dat ik spullen van hem achterhoud. Ook blijft hij ondertussen stalken, vraagt vrienden om ons te filmen wanneer we binnen en buiten gaan of de auto inladen, zit zelf van bij bevriende buren te gluren,...
Nu is mijn vraag, als ik effectief wordt verhoord in verband met die zogezegde spullen kan ik enkel antwoorden dat die niet bestaan en dat ik bijgevolg dus niets meer van hem heb. Maar hoe lang kan dit woord tegen woord zo nog doorgaan? Een minnelijke schikking is hier niet mogelijk aangezien ik geen spullen kan teruggeven die zelfs niet bestaan. Ik heb er echt genoeg van, ik wil gewoon gerust gelaten worden. En hoe kan ik een eind maken aan dat stalken?
Alvast dank voor jullie reactie.