hoofdgevangenisstraf vier maanden

panter777
Topic Starter

hoofdgevangenisstraf vier maanden

#1 , 31 jan 2009 17:24

ik ben veroordeeld bij verstek tot een hoofdgevangenisstraf van vier maanden en een geldboete van 50 euro wegens slagen en verwondingen
moet ik nu de gevangenis in?
graag antwoord. dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ZeddLeppelin

#2 , 02 feb 2009 10:00

Onder de zes maanden worden de straffen niet uitgevoerd (tenzij u natuurlijk een lijst voorgaanden hebt, waardoor u deze zes maanden wel overschrijdt).

Van wanneer dateert uw verstekvonnis, want indien u tijdig verzet aantekent, kan u eventueel een lichtere straf bekomen?

Beachcomber

#3 , 02 feb 2009 10:59

Bij verstek...

Waarom bent u niet naar de rechtszitting geweest? U had er met een finke tik op de vingers zonder straf vanaf kunnen komen?

U kan beroep aantekenen tegen dat verstekvonnis en in uw geval zou ik dat zeker niet laten. Meldingen op het strafblad zijn een zeer slecht visitekaartje...

Reclame

ZeddLeppelin

#4 , 02 feb 2009 13:14

Bij verstek...

Waarom bent u niet naar de rechtszitting geweest? U had er met een finke tik op de vingers zonder straf vanaf kunnen komen?

U kan beroep aantekenen tegen dat verstekvonnis en in uw geval zou ik dat zeker niet laten. Meldingen op het strafblad zijn een zeer slecht visitekaartje...

Eerst zien of hij niet in verzet kan gaan, nietwaar?

Beachcomber

#5 , 02 feb 2009 15:41

U heeft uiteraard gelijk. Uit gewoonte weet ik echter dat die termijnen (15dagen maar) nogal snel worden overschreden...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”