Hallo,
Ik heb een lastig probleempje. Ik weet niet goed of het onder pesten, of laster en eerroof valt.
Mijn vriend heeft een café, en soms staat er eens personeel. Iemand van dat personeel maakt mij de laatste weken zwart bij al zijn klanten. Het gevolg daarbij is dat de mensen raar kijken naar mij wanneer ik op bezoek kom bij mijn vriend. Ook blijven er klanten weg, omdat ze niets meer positief kan zeggen over het café. Wat ik beschouw als broodroof!
Ik weet intussen al dat ze heel erg jaloers is op onze relatie, en nooit iets positiefs over mij kan zeggen.
Deze ochtend heeft ze zelf geprobeerd om mijn vriend tegen mij op te zetten met leugens. Dus ze maakt mij zwart voor al zijn klanten en vertelt iedereen leugens, zodat mijn vriend mij uiteindelijk zou laten vallen.
Hij kan ze natuurlijk niet ontslaan, want dan blijven er nog eens een heleboel extra klanten weg (die haar leugens en roddels wel geloofden).
Kan ik tegen dit meisje klacht indienen? Het probleem is dat mijn enig bewijs, mijn vriend is. Omdat ze deze ochtend van alles komen vertellen/roddelen is.