Gevecht 17jaar

DimitriL
Topic Starter

Gevecht 17jaar

#1 , 15 dec 2008 08:43

..
Laatst gewijzigd door DimitriL op 16 dec 2008 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2008 16:10

knap van u dat u zomaar weet dat dat niet kan ..
hoe oud bent u??

indien minderjarig komt u voor de jeugdrechtbank - deze neemt maatregelen en de schade moet vergoed worden

indien meerderjarig voor de correctionele rechtbank deze geeft straffen en boeten

op opzettelijke slagen en verwondingen - want dat is het - staat gevangenisstraf en boete. Hij die opzettelijk verwondingen of slagen toebrengt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met geldboete van zesentwintig [euro] tot honderd [euro] of met een van die straffen alleen.
Ingeval de schuldige heeft gehandeld met voorbedachten rade, wordt hij veroordeeld tot gevangenisstraf van een maand tot een jaar en tot geldboete van vijftig [euro] tot tweehonderd [euro].

Een kopstoot kan zelfs als je er niets van voelt dodelijk zijn dus kom met dat soort argumenten niet af. Wat u vindt van de situatie is niet zo van tel het is wat de wet zegt en wat de rechter ( zal) vinden - u bent een dader en er is een slachtoffer

DimitriL
Topic Starter

#3 , 16 dec 2008 22:38

Oke, zever in pakskes noem ik dit antwoord ;)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 dec 2008 16:33

u hoeft mij niet te geloven natuurlijk ... als 17-jarige bent u nog minderjarig dus uzelf en uw ouders zullen dan voor de jeugdrechter mogen komen en
de juridische kwalificatie is minimaal slagen en verwondingen - mocht het tegenvallen kan de kwalificatie mogelijk zelfs poging doodslag zijn

ik adviseer dat uw ouders best een advocaat inschakelen en dat u behoudens wanneer de rechter u iets vraagt - uw mond houdt

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”