diefstal fiets.

svennd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

diefstal fiets.

#1 , 28 aug 2008 18:34

Iedereen hoort het wel van iemand, maar wat doe je als je eigen fiets bent gestolen ? Moet ik een aangifte doen ? Hij was gesloten, en had een lekke band :roll: dus het gaat hier echt om diefstal en niet om een of andere die wat haast had, en dacht ik neem die.
Ik denk dat iedereen wel de verhalen gehoord heeft van "pik een terug" tot "neem maar een uit de kelder, er staan er genoeg.". Maar wat moet ik nu doen? of bespaar ik me de moeite en doe het voortaan maar tevoet ?

grt svenn.

ps. hopelijk het correcte forum

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
IrisS

#2 , 28 aug 2008 19:04

Ik zou aangifte doen. Op zich is de kans klein dat hij terug gevonden wordt, maar stel dat je hem zelf later op straat tegenkomt, dan kan je tenminste al tegen de politie zeggen dat je het aangegeven hebt.

Bovendien - maar dat is mijn persoonlijke mening en heb jij niet meteen baat bij - vind ik het belangrijk dat men ook weet heeft van de omvang van een probleem, hier dus fietsendiefstal.

svennd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#3 , 28 aug 2008 19:38

Oke, bedankt zal ik doen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”