dreigmail van ex-schoonvader: politie of niet?

engelke69
Topic Starter

dreigmail van ex-schoonvader: politie of niet?

#1 , 06 okt 2015 08:26

Hallo

om een lang verhaal (proberen) kort te maken:

mijn ex en ik zijn redelijk ok uit elkaar gegaan 2 jaar geleden. Maar sinds zijn nieuwe vriendin is hij een egoïstische *** geworden.

We hadden 4 katten en hij heeft er daar 2 van mee genomen.
Enkele weken geleden kom ik te weten dat hij die katten wegdoet omdat de kitten van zijn nieuwe vriendin er niet tegen kon.
Ik alle moeite gedaan om die katten bij mij te krijgen, zelfs vrienden opgetrommeld, maar hij reageerde op niemand.

Zaterdag waren we samen op een trouwfeest en toen ben ik hem gaan vragen hoe het met de katten was.
Zijn vriendin komt mij verwijten en ik duw haar aan de kant. Blijkbaar zou het geleken hebben alsof ik haar sloeg, ma soit.
Hij pakt mij met mijn keel (heb verslag van spoed, duidelijk zichtbaar en nog steeds last).
Ik ga naar buiten om ruzie te vermijden en ineens, aanleiding of zo heb ik niet gezien) vliegt mijn ex naar mijn nieuwe vriend om hem te slagen.
Mijn vriend geeft hem een slag op zijn neus en probeert mijn ex dan in bedwang te houden tot iemand hem kan kalmeren.

Toen zou mijn ex gevallen zijn en had hij last van zijn been.
Ze hebben hem naar de auto begeleid, vanop de achterbank heeft hij nog verder uitgedaagd, maar daar is niemand op in gegaan.

's Anderendaags ga ik mij excuseren bij het bruidspaar en kom ik te weten dat zijn heup zou kapot zijn. Door bepaalde medicatie zijn zijn botten zeer broos geworden maar dat wisten wij niet (niemand eigenlijk). En dus met bouten terug vast zetten en in het ergste geval een prothese.
Ik vind da uiteraard heel erg! Zo had t zeker ni moeten aflopen voor hem. Daarom dat ik ook niet naar de politie ben gegaan met mijn wonden aan mijn keel. Hij zal al genoeg last hebben.

En gisteren namiddag: krijg ik een mail van zijn vader, getiteld "Wraak"

Met deze laat ik u weten dat u en uwe vent zich niet meer veilig zullen kunnen verplaatsen.
Ik kan om elke hoek op straat zowel in cafe’s en of op één of ander concert aanwezig zijn.
Het beste is steeds achterom kijken want ik kan er reeds zijn zonder dat u het zal merken.
Jij Weet als geen ander dat als ik iets zeg het ook zal uitvoeren het zij morgen , volgende week
of misschien volgende maand maar ik heb geduld het kan ook zijn dat het pas volgend jaar zal gebeuren.
Maar gebeuren zal het daar kan je van op aan.
Ook weet u wat voor een opleiding ik heb genoten bij de para’s.
Zo dring ik er ook op aan dat Je A en B met rust ga laten waar je ze ook zal tegen komen.
Neem er vrede mee dat hij nu een ander heeft wij hebben u nooit geaccepteerd en waren dan ook blij dat
het tussen jullie relatie een einde kwam.
Als ik ook nog maar eens hoor dat je enige toenadering zoekt bij een van de twee in de toekomst.
Kom ik zo direct naar uw huis ik weet u namelijk wonen en sla één voor één uw paardentanden uit uwe smoel.
Als ik van u was zou ik maar met deze mail naar de politie gaan zij weten immers goed genoeg tot wat ik in staat ben.
Of toch eventueel bewaren om u in te dekken voor als het gaat gebeuren
Het zal niet de eerste keer zijn dat zij van mij op de hoogte gebracht waren van wat ik ging aanvangen.
Maar dat zal mij worst wezen ik doe toch wat ik in gedachten heb.
Vraag maar aan uw vriendin Katie dat wat ik zeg ook ga doen zij kan dit namelijk gemakkelijk opzoeken op het politie kantoor.
Ik wens u zeer veel onzekere dagen, weken , maanden zelfs jaren toe.
Maar wees gerust eens zal u er van verlost zijn als ik u beide heb toegetakeld.
Dit is buiten het weten van A om anders zou hij mij er kunnen van proberen te weerhouden van mijn plannen met jullie.
kijk maar Goed uit als u eventueel buiten u deur komt ik zou er toch sneller kunnen staan dan u denkt vrees ik.

Doei

Wat moet ik hiermee doen? Toch naar de politie gaan? Er van uit gaan dat het veel blabla is?
Ik wil het niet erger maken voor mijn ex, hij moet zich op zijn revalidatie concentreren.
Kan je dit laten vastleggen bij de politie zonder dat daar direct een verhoor van komt? Gewoon voor het geval dat ze mij ergens op straat vinden, dat ze direct weten hoe of wa.

Ik weet het niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 06 okt 2015 09:01

Tja, hoe dom kan je zijn... dit is gewoon een bedreiging, en dit dan nog op mail zetten... Wat te veel films gezien denk ik.

Zijn loze bedreigingen, hij bedreigt uw veiligheid, maar tegelijkertijd waarschuwt hij u als u nog één keer.... Dus als hij u nu al bedreigt, wat gebeurt er dan als u nog één keer...?

Ga hier onmiddellijk mee naar de politie en dien klacht in. Ze gaan er niet mee lachen, para of niet, als hij al gekend is in het politie kantoor speelt dit enkel maar in zijn nadeel.

"""""
Art. 327. <W 04-07-1972, art. 1> Hij die, hetzij mondeling, hetzij bij een naamloos of ondertekend geschrift, iemand onder een bevel of onder een voorwaarde, bedreigt met een aanslag op personen of op eigendommen, waarop een criminele straf gesteld is, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot vijf jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfhonderd [euro]. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
"""""
Laatst gewijzigd door mjers op 06 okt 2015 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

mjers

#3 , 06 okt 2015 09:05

ik wil toch even kwijt dat uw gedrag aanpassen voor uw ex complete onzin is. Hij is niet voor niets uw ex. En hij heeft u tenslotte aangevallen... Denk aan uzelf en ga naar de politie, dit zal dan uw wraak zijn. Maar dan op de legale manier.

Je zou hem natuurlijk kunnen melden dat u zijn bedreiging serieus neemt en niet naar de politie zal stappen. Maar u iemand ingeschakeld hebt om met hem hetzelfde te doen, en dat je bereid bent er veel geld aan uit te geven... Oog om oog... Maar niet doen dus, zal je op lange termijn enkel maar uzelf mee kwaad doen. Zorg dat je de slimste bent en stap naar de politie.

Reclame

engelke69
Topic Starter

#4 , 06 okt 2015 09:26

Ben bang dat ik het dan erger ga maken he. Dat het nu blabla is en als ik de politie er bij haal, dat hij echt voor mijn deur gaat staan.

giserke

#5 , 06 okt 2015 09:30

Is hij para of ex-para?
Als hij nog in functie is, kan hij beroepsmatig gesanctioneerd worden, en als hij zijn bedreigingen omzet in daden (hoe minimaal ook) ontslagen worden..

mjers

#6 , 06 okt 2015 09:32

Is hij para of ex-para?
Als hij nog in functie is, kan hij beroepsmatig gesanctioneerd worden, en als hij zijn bedreigingen omzet in daden (hoe minimaal ook) ontslagen worden..
Laat dit dan ook het minste zijn van de staf :)

Sowieso als hij in de gevangenis terechtkomt kan hij geen voorbeeldfunctie meer uitoefenen.
Als TS hiermee naar de politie gaat is hij sowieso zijn job kwijt... Maar waarschijnlijk praten we hier over een gepensioneerde para die dom genoeg is om de rest van zijn dagen op het spel te zetten.

mjers

#7 , 06 okt 2015 09:34

Ben bang dat ik het dan erger ga maken he. Dat het nu blabla is en als ik de politie er bij haal, dat hij echt voor mijn deur gaat staan.
Dat is net hetgene wat hij wil bereiken... Uw keuze uiteraard...

engelke69
Topic Starter

#8 , 06 okt 2015 09:53

hij is ex-para.
heeft in de bouw gewerkt en daar zijn vinger geplet en nu op invaliditeit.

engelke69
Topic Starter

#9 , 06 okt 2015 10:14

Stel dat ik nu niet naar de politie stap hiermee en gewoon alles goed bijhoud.
En er gebeurd toch iets... kan ik dan nog die mail bovenhalen? En krijg ik dan te horen dat ik maar direct naar hun (politie) moest gestapt zijn?

chantika

#10 , 06 okt 2015 10:23

Ga daar mee naar de politie. Niet wachten dit is ernstig.

WP002

#11 , 06 okt 2015 12:31

En daar is dan weer het straatverbod voor uitgevonden...

Twijfel alsjeblieft niet en ga naar de politie. Liever vandaag dan morgen!

duma

#12 , 06 okt 2015 12:37

Politie. NU.

engelke69
Topic Starter

#13 , 09 okt 2015 14:31

ik ga het voor de moment hier bij laten.
Blijkbaar heeft hij zijn eigen zoon en diens nieuwe vriendin ook al bedreigd.
Dus het is volgens mij meer blabla dan dat hij effectief iets gaat doen.

Maar: als er iets gebeurd, kan ik deze brief dan nog bovenhalen of gaan ze dan zeggen "je had er maar eerder moeten mee afkomen"?

LeenW

#14 , 09 okt 2015 14:43

Dan zijn het geen bedreigingen meer maar slagen en verwondingen. Ze zullen uw klacht evengoed behandelen, alleen hopen dat je het nog goed kunt uitleggen als al uw tanden zijn uitgeslagen. Een mens kan het dan wel eens moeilijk hebben met alles te vertellen. Als u het dan nog kunt navertellen, natuurlijk.

Waarmee ik maar wil zeggen, ga er NU mee naar de politie.

mjers

#15 , 09 okt 2015 14:43

ik ga het voor de moment hier bij laten.
Blijkbaar heeft hij zijn eigen zoon en diens nieuwe vriendin ook al bedreigd.
Dus het is volgens mij meer blabla dan dat hij effectief iets gaat doen.

Maar: als er iets gebeurd, kan ik deze brief dan nog bovenhalen of gaan ze dan zeggen "je had er maar eerder moeten mee afkomen"?
die kan je dan inderdaad bovenhalen en zal voor hem een verzwarende omstandigheid zijn... de voorbedachte rade is dan bewezen
Maar ik moet toch kwijt dat u het hierbij niet kan laten... u werd tenslotte bedreigd, "blabla" of niet, maakt toch niets uit...

Maar goed, ik begrijp ook waarom je het niet wil doen... In ieder geval veel succes!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”