Onterechte aanklacht? Wat te doen?

Gebruiker47
Topic Starter

Onterechte aanklacht? Wat te doen?

#1 , 12 jun 2008 15:26

Er werd een onterechte aanklacht tegen mij ingediend bij de politie.
Ik heb mijn eerlijke verklaring daarover uitgebreid op papier gezet en dit werd bij het PV gevoegd toen ik gehoord werd (als"verdachte").
Er zijn inderdaad foto's als bewijsmateriaal doch dit komt niet van mij (moeilijk onderwerp, graag begrip en geen vraagstelling).
Bovendien worden er nog eens bezwarende leugens verteld door die twee partners die wel weten waarom ze het doen.
Wat staat mij te doen om dit te stoppen en verdere gevolgen te vermijden.
Ik berust mij zeker in de goeie afloop doch dit stopt niet met verdere leugens. Dien ikzelf klacht in wegens deze laster of is dit opnieuw "olie op het vuur"? Word ik later op de hoogte gebracht van de uitslag?

Kan men zomaar het blanco strafblad van iemand proberen besmeuren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker47
Topic Starter

#2 , 16 jun 2008 21:07

Niemand enige raad wat mij te doen staat?

Gebruiker47
Topic Starter

#3 , 25 jun 2008 14:12

Ik plaats hier zelf een oplossing bij gebrek aan reacties :

-ik heb uitgebreid mijn verklaring zelf op papier gezet en geëist dat dit bij mijn verklaring en het pv wordt gevoegd
-klacht neergelegd wegens laster en eerroof tegen betrokkene (valse aangifte, besmeuren goede naam, bedreigingen...)
-laat mij op de rechtbank noteren als 'geregistreerde benadeelde'. Zo word ik op de hoogte gehouden wat er gebeurt in deze zaak (en of dit dan al of niet geseponeerd wordt -kan ik dit bijhouden om gerust te zijn)

Als er nog iets is : laat je dit weten?

Reclame

Annetje

#4 , 25 jun 2008 14:19

ik denk dat de informatie die je geeft toch wat aan de minimale kant is. Misschien kan je toch iets meer informatie geven?

Gebruiker47
Topic Starter

#5 , 25 jun 2008 15:21

Meer uitleg is toch niet nodig als ik zeg dat de aanklacht onterecht is.
Ik zit er tussen, namelijk het niet overeenkomen van 2 ex-gehuwden en de ex-man (nadat hij zelf voor een ander koos) wil niemand in het leven van zijn ex-vrouw (want dan kan hij ze nog volledig domineren en zij blijft bang van hem).

Dus mijn vraag opnieuw : wat kan je doen tegen een onterechte aanklacht?

roderidder
Contacteer: Website

#6 , 25 jun 2008 16:59

wat kan je doen tegen een onterechte aanklacht?
Kan ik de klacht lezen, is het een sappige klacht?
(vele mensen lezen graag sappige klachten)

Indien nee, dan bestaat de kans dat enkel mensen met een beroepsgeheim de klacht lezen -politie, procureur des Konings-. Op die manier is de aangerichte schade van het besmeuren van je naam eerder klein en daarom zeker nog niet als "bewezen" (en ja daar mag je terrecht voor gaan om dat zo zuiver mogelijk te houden)

Heel anders wordt het als iemand je naam in de openbaarheid besmeurt

RR

Rene

#7 , 25 jun 2008 17:35

Is een compromis een openbare akte? Wat als daar namen instaan en feiten die niet kunnen? Dan de betrokkene hiervoor ergens terecht of klavht indienen?

JohnD

#8 , 26 jun 2008 09:30

Weird, very weird als ge't mij vraagt. Ik kan hier niets van maken.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”