Ik ben rolstoelgebruiker en ga met de rolstoeltaxi naar het werk.
In de taxi wordt de rolstoel vastgezet met 4 riemen die aangetrokken moeten worden. Normaal gezien moet de chauffeur dat doen, maar het kan ook door voor- en achteruit te rijden met de rolstoel. Vorige week was dat niet gelukt en had ik de chauffeur gevraagd om het met de hand te doen. Na lang aandringen heeft hij het gedaan, maar met veel gemor.
De volgende dag kan ik wel zelf de riemen aanspannen door voor- en achteruit te rijden. Wanneer we op het werk aankomen krijgt de chauffeur de eerste riem niet onmiddelijk los. Hij heeft dan met zijn volle gewicht en kracht tegen die riem geschopt uit kwaadheid. Omdat de rolstoel volledig vastzat met die riemen, heb ik die schop volledig in mijn rug gekregen.
Omdat de chauffeur heel goed weet wat hij deed, ben ik naar de politie gegaan. Daar zeggen ze echter dat de chauffeur niets illegaal gedaan heeft omdat hij niet tegen mij of mijn rolstoel geschopt heeft, maar tegen de riem, ook al zal ik daar volledig aan vast.
Hoe kan dit? Wat kan ik hier nog aan doen? Ik wil niet dat deze chauffeur andere rolstoelgebruikers kan aanvallen!
Veter