Oplichting door familie

Motemse
Topic Starter

Oplichting door familie

#1 , 14 nov 2011 00:10

Volgende situatie: een familielid (Nedeland) heeft mij benaderd om te vragen of ik voor hem huizen kan kopen om ze te renoveren en door te verkopen met winst. De afspraak was dat hij het geld investeert en dat de winst verdeeld gaat worden 50/50. Jammer genoeg niks op papier geschreven. Ik ging ervan uit dat hij familie is en dat zoiets niet nodig is.

Ik heb voor hem 2 huizen gevonden, gerenoveerd en verkocht. 75000 euro winst gemaakt.

Ik wil er graag mee stoppen omdat het te vermoeiend is. Dus vraag ik beleefd, ik stop er mee, krijg ik mijn geld.

Hij weigert dus te betalen. En hij geeft geen reden.

Ik heb wel bewijzen waarin hij de bedragen doormailt die hij wilt betalen, msn gesprek waarin hij uitdrukkelijk zegt wat hij gaat betalen, een volmacht van hem waarop staat dat ik zijn zaken mag regelen in België.

Kan ik via het gerecht iets doen, dames en heren?

Graag jullie reactie.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2011 11:13

En alles is in 't zwart zeker?

Motemse
Topic Starter

#3 , 14 nov 2011 11:40

En alles is in 't zwart zeker?
jammer genoeg wel...

Reclame

Gebruiker21

#4 , 17 nov 2011 09:51

Ik begrijp iets niet: JIJ koopt de huizen. JIJ renoveert de huizen. JIJ verkoopt de huizen, maar de winst deel je met dat familielid?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#5 , 17 nov 2011 12:34

Uit de eerste post had ik echter begrepen dat het familielid in Nederland FINANCIERT. Dus het (zwart) geld komt van hem

Gebruiker21

#6 , 17 nov 2011 15:19

Uit de eerste post had ik echter begrepen dat het familielid in Nederland FINANCIERT. Dus het (zwart) geld komt van hem
Ah, OK. Dus familielid betaalt voor de aankoop van het huis (aankoop wordt door TS geregeld), betaalt voor de materialen voor de renovering (eveneens gedaan door de TS) en ontvangt het geld van de verkoop (ook geregeld door de TS), maar van dit alles staat niets op papier? Tja...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#7 , 17 nov 2011 15:42

Ge zult maar met nen ollander te doen hebben hé :mrgreen:

Gebruiker21

#8 , 17 nov 2011 16:12

Een goede les voor Motemse, denk ik. Ik ben zelf trouwens afkomstig uit Temse. Blij dat ik er weg ben. Maar kom, da's een andere zaak...

Aan de topic starter: de werken die je uitgevoerd hebt, was dit naast uw bestaande werk, of was dit naast een werkloosheidsuitkering die je ontving? In het laatste geval zou ik zeker niets ondernemen en uw verlies dragen...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”