Telefoon California Jackpot, poging tot misbruik ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Telefoon California Jackpot, poging tot misbruik ?

#16 , 16 mei 2011 17:53

Is en blijft telefonisch lastig vallen.
Aangifte bij uw lokale politie... er is zelfs dacht ik een omzendbrief ...toch in een aantal arrondissementen dus het kan zeker.
Ook een klacht via de ombudsdienst telecomdiensten... lokale politie heeft de gegevens wel

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 16 mei 2011 19:00

Heb die pipos ook aan de lijn gehad verleden week. nr en tijdstip noteren en klacht neerleggen.

mava105

#18 , 16 mei 2011 19:55

Hier hetzelfde verhaal. Kan echter het nummer niet lezen bij gebrek aan deze dienst. Ik hou jullie verder op de hoogte als ik 2.500.000.000 € win. Dan zijn jullie allemaal uitgenodigd voor een drink. :lol:

Reclame

Vandebos

#19 , 16 mei 2011 20:34

Voor mij ne Bru grand cru plz.

Gebruiker21

#20 , 20 mei 2011 12:46

Heu... ik begrijp het niet goed? Hoe kan men jou via TELEFOON geld afhandig maken? Wat gebeurt er als je op "9" drukt (zoals de topic starter vermeldde)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#21 , 20 mei 2011 12:54

Er zijn twee types van scam bij deze actie gemoeid. (twee bendes blijkbaar, beide Oost-blok)

- bij de ene wordt je bij het drukken op 9 doorverbonden met een betaallijn op eigen verzoek. (jij hebt op 9 geduwd)
- bij de andere wordt je in contact gebracht met een contact persoon die je uitlegt wat je dient te doen om je gewonnen geld te innen. (wat natuurlijk eerst een betaling van jouw vergt..)

Gebruiker21

#22 , 20 mei 2011 13:20

Die laatste begrijp ik, maar die eerste...?

Vorige maand belde Truvo (de gouden gids) me op om te vragen of ik al dan niet de gids op papier wou blijven ontvangen. Het was ook een computerstem en ik moest gewoon op 1 drukken om te blijven ontvangen, op 2 om niet meer op papier te ontvangen. Na het op twee drukken kreeg ik een vriendelijke bedankt voor mijn keuze, en de melding dat ik via hun website altijd opnieuw de papieren versie kon aanvragen.

Ik ga ervan uit dat dit weldegelijk Truvo was (geen abnormale nummers op mijn factuur van afgelopen maand), maar voor hetzelfde geld was ik dus geld kwijt? Beetje vreemd dat drukken op een cijfertoets voldoende is om je met een betaallijn door te verbinden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#23 , 20 mei 2011 17:17

klopt, een versie van één in het verleden was bijvoorbeeld dat men alle horeca zaken in een buurt afbelde en hen vroeg of men eventueel niet eens het volledige menu kon doorfaxen naar het nr 09/05******. Ze waren namelijk met 20 man en wilden telefonisch kunnen bestellen zodat lange wachttijden werden vermeden voor iedereen. Het nummer in kwestie had een tarief van €50/minuut...

Nutteloos te zeggen dat ze nog steeds op de reservatie en bestelling wachten?

Bij het kiezen van de nummer 1, 2 of drie in een centrale kan je naar de andere kant van de wereld worden doorgezonden zonder dat je dit weet... de beruchte illegale telefoonshops maken hier veelvuldig gebruik van. (een redelijk gelijkaardig mechanisme om goedkoop internationale lijnen aan te bieden..)

moemoe

#24 , 18 jun 2011 17:52

00 is internationale verbinding, 33 is landsnummer van frankrijk. rest is misschien op te vragen via 1204 (internationale inlichtingen) gewoon zeggen dat je een bepaald nummer op je toestel hebt doorgekregen en dat je zou willen weten van wie of wat het is. als je het vriendelijk vraagt krijg je gegarandeerd meer uitleg.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”