Beste forummedewerkers,
vorig jaar werd ik, na een gerechtelijke procedure bij de correctionele rechtbank jegens stalking, vrijgesproken door deze rechtbank én door het Openbaar Ministerie : Spreekt de gedaagde VRIJ hoofdens de hem ten laste gelegde feiten en ontslaat hem dienaangaande van elke verdere rechtsvervolging zonder kosten'.
Tenpartij(en) burgerlijke partij heeft nadien hoger beroep aangetekend (ikzelf niet, en het OM ook niet) in het Hof van Beroep burgerlijke belangen.
In de eerste besluiten die ik inmiddels van tegenpartij aangaande dit hoger beroep heb ontvangen lijkt mij dat men nu enkel nog een schadevergoeding via deze weg probeert te bekomen (ten totale bedrage van 20.000 € voor vermeende stalking tov 4 personen gedurende meerdere jaren). Op de laatste zitdag van de correctionele vroeg men toen ook voor het eerst deze schadevergoeding..
Mijn vraag is, hoe zou het hof van beroep een schadevergoeding kunnen opleggen voor vermeende feiten waarvan ik door de correctionele rechtbank en het openbaar ministerie ben vrijgesproken?
Is het aangewezen hiervoor een advocaat onder de handen te nemen, of kan ik dit welliswaar uitgebreid dossier gezien mijn vraagstelling zelf behartigen?
Alvast dank voor uw bevindingen!
Tim