stalking

mamake
Topic Starter

stalking

#1 , 21 mei 2006 11:40

Hallo ik word al een tijdje gestalkt door mijn collega Alfred.
Wij hebben iets gehad op het werk maar ik zag al snel in dat dit niet kon.
Hij aanvaard dit niet ziet me graag,kan me niet vergeten,volgt me overal en valt mij en mijn familie lastig.
De politie komt wel telkens ik bel en ze zeggen wij kunnen niets meer doen dan pv's opmaken,het is het parket dat xctie moet ondernemen...
Maar tis nu al bijna een jaar zo..
Overal waar ik kom duikt hij op en moet hij daar toevallig ook zijn.
Wat kan ik zelf doen??????
Groetjes Mamake

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Contacteer: Website

#2 , 21 mei 2006 11:51

Art. 442bis Strafwetboek. Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig frank tot driehonderd frank of met een van die straffen alleen. Tegen het in dit artikel bedoelde misdrijf kan alleen vervolging worden ingesteld op een klacht van de persoon die beweert te worden belaagd.

mamake
Topic Starter

#3 , 21 mei 2006 11:55

ja maar wanneer straffen ze zo iemand?
Het duurt al een jaar.
Groetjes Mamake

Reclame

Anke

#4 , 21 mei 2006 12:25

Ervaring leert dat een stalker NIET vanzelf stopt. De realiteit is dat de feiten ALLEEN MAAR verergeren. Vandaar dat ik in dergelijke gevallen steeds adviseer strafklacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen in handen van de heer onderzoeksrechter uwer Stad. Te meer een dergelijk klacht NIET kan geseponeerd worden. De zaak dient hoe dan ook voor de raadkamer te komen dewelke beslist of er voldoende elementen aanwezig zijn teneinde beklaagde door te verwijzen naar de correctionele rechtbank.

Verder kan een burgerlijke vordering in kortgeding opgestart worden, teneinde betrokkene een straatverbod e.d. te horen opleggen met een dwangsom.

Laat in tussentijd van elk feit gepleegd door de stalker proces-verbaal opstellen door de politie.

Raadpleeg terzake zo spoedig als mogelijk een advocaat uit uw buurt.

mamake
Topic Starter

#5 , 21 mei 2006 15:33

Ja en dan komt er nog eens bij dat deze persoon psychisch ziek is.
En geloof me hij word door de politie meer als slachtoffer gezien dan dader.
Groetjes Mamake

Anke

#6 , 21 mei 2006 16:43

Wanneer uw belager een geesteszieke betreft, ?n zich schuldig maakt aan dergelijke feiten, kan hij minstens overeenkomstig de Wet van 26 juni 1990, in observatie genomen worden.

Raadpleeg een advocaat teneinde deze overlast definitief te doen ophouden.

mamake
Topic Starter

#7 , 21 mei 2006 17:01

Moest ik de financiele middelen hebben zou ik dit kunnen doen.
en dan zou ik het nog jammer vinden dat ik er geld moet insteken om zo'n iritante persoon te doen stoppen.

En ik kan straatverbod vragen etc...maar die persoon deinst nog niet terug van de politie die is zo ziek dat die van straatverbod ook niet gaat terug deinsen vrees ik.
Groetjes Mamake

Anke

#8 , 21 mei 2006 17:10

Wanneer het werkelijk zo erg is als u beschrijft, raad ik u aan hiertegen zeker de nodige stappen te ondernemen.

Wanneer u de middelen daartoe niet heeft, staat het u vrij u te laten bijstaan door een pro deo advocaat.

Waar een wil is, is een weg !

roos

#9 , 17 nov 2006 11:38

In mijn geval heeft dit drie jaren, een 35-tal klachten (telkens m?t bewijsstukken), ontelbaar veel verlofdagen en bergen moed gekost, maar uiteindelijk is ie wel aangehouden...

roos

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”