meerwaardenbelasting

wullie
Topic Starter

meerwaardenbelasting

#1 , 22 feb 2008 18:40

wanneer men als particulier een onroerend goed verkoopt, moet men daar dan belasting op betalen?

Ik heb de woning verworven via erfenis (termijn voor heffing van successierechten van twee jaar is verlopen) een drietal jaar geleden. Nu kan ik die woning verkopen voor een aanzienlijk hoger bedrag. Zal ik belasting moeten betalen op het verschil tussen het aangegeven bedrag waarop successierechten werden betaald en de verkoopprijs ? (personenbelasting, meerwaardenbelasting,...???)

Ik ben een gewone particulier, ik maak er dus niet mijn beroep van om woningen op te kopen en later voor hogere prijzen te verkopen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 22 feb 2008 19:40

In de Personenbelasting: zie vraag net onder deze vraag.

In de successierechten: is er destijds een aangifte gebeurd van de nalatenschap? Door elke erfgenaam? Werd ze aanvaard door de Ontvanger?
Zo ja; dan eindigt de zaak 2 jaar na de verbeteringstermijn (bij overlijden in België is dat 5 maand na het overlijden: dus 2 jaar + 5 maand na overlijden).

wullie
Topic Starter

#3 , 22 feb 2008 19:56

[quote="dino"]In de Personenbelasting: zie vraag net onder deze vraag.

???

Reclame

wolf2

#4 , 23 feb 2008 20:34

Sorry, ik bedoelde de vraag met als titel:

Moet ik nu meerwaardebelasting betalen of niet?

waarop ik net daarvoor geantwoord had (maar dat kon U inderdaad niet weten).

Doe dus even een zoek bvb. op auteur dino.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”