Mijn vader heeft een roerend vermogen van € 53500. Hij heeft vier kinderen.
Er is geen testament, geen onroerende goederen en zijn vrouw is jaren geleden overleden.
Hij woont meer dan vijf jaar bij twee van zijn kinderen, die de taak opnemen van mantelzorgers.
Momenteel heeft hij het statuut van palliatieve patiënt.
Als mijn vader komt te overlijden moet er dan een notaris aangesproken worden of kan men de successie zelf afhandelen.
Indien het zonder notaris kan, welke stappen moeten er dan ondernomen worden is er iemand die er ervaring mee heeft?
Hoe zou de berekening eruit kunnen zien.
Groetjes
Beste Informanten,
Mijn vader is op 12 april 2016 overleden °15/09/1928 - † 12/04/2016 Brasschaat. Woonadres: Antwerpen.
In tegenstelling tot wat ik voorheen vermeldde heeft vader een roerend vermogen van € 71557,27. Zijn bank heeft een lijst met dit bedrag verstuurd naar ' Directie Registratie Brussel'.
Ik heb een 'Aangifte van een nalatenschap' gedownload via VLABEL.
Het invullen verliep redelijk tot ik aan de bladzijden strandde : Gemeenschappelijk vermogen p.14 - Passief p.16.- Eigen vermogen p.17 - Passief p.19.
Toen mijn vader zijn huurwoning verliet en bij twee van zijn kinderen introk, heeft hij al zijn huisraad aan een opkoper verkocht € 300.
In zijn nieuwe verblijf werd voor een éénpersoonsbed gezorgd, matras...een klein televisie toestel en een opberg meubel. In loop van de tijd is de eerste matras vervangen voor een speciale die decubitus ondersteunde.
Vader vormde samen met zijn kinderen een gezin.
Hoe vul ik aangehaalde pagina's conform in.
Kan iemand mij raad geven?
Alvast bedankt voor jullie inspanningen.