Recent deze site gevonden en heb ook een paar vraagjes.
Mijn vader is eind augustus overleden. De rekening bij de bank werd geblokkeerd en terug vrijgemaakt na een akte van erfopvolging, opgemaakt door de notaris.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn vader nog een zoon heeft uit een eerste huwelijk en nog 3 kinderen uit zijn tweede huwelijk (dus met mijn moeder).
En het gaat dus over die zoon uithet eerste huwelijk. Hij deed al moeilijk om te komen tekenen bij de bank.
In de akte van erfopvolging staat wel vermeld dat mijn moeder 1/4e in volle eigendom heeft en 3/4e in vruchtgebruik. De kinderen zijn de naakte eigenaars.
Ik heb , voor het overlijden van mijn vader, wel contact opgenomen met de notaris en die heeft me gezegd dat de zoon uit het eerste huwelijk mijn moeder niet uit haar huis kan zetten en moet wachten op zijn erfdeel tot wanneer mijn moeder komt te overlijden (zoals wij ook allemaal). Wat maar normaal is., vind ik.
Mijn ouders waren wel getrouwd met een contract, en maakt het een verschil als de zoon uit het eerste huwelijk maar 17 jaar jonger is dan mijn moeder ?
kan hij mijn moeder nog op andere manieren het leven zuur maken?
graag antwoordje