Beste,
Van moeder is onlangs overleden en dan komen we gelijk iedereen er voor te staan om onze erfenis aan te geven aan de Vlaamse Belastingsdienst.
Voor het invullen van deze formulieren gaan we (ik, mijn broer en zuster) dit maal alles zelf doen omdat onze moeder geen erfopvolgers, geen personen die de erfenis verworpen hebben, geen wilsbeschikking is, geen erfovereenkomst heeft opgesteld, en geen onroerende goederen bezat. Het gemeenschappelijk vermogen dat ze beat kunnen we invullen en ze had ook geen schulden aangegaan voor het verkrijgen van onroerende goederen.
Dan komen we eigenlijk bij het punt waar deze vraag echter over gaat namelijk het passief. Wanneer ik de begrafeniskosten bij elkaar optel kom ik boven een bedrag van € 6000 uit. Is het de bedoeling dat ik hier een kruisje zet of kan zetten voor te kiezen voor het forfait ten belope van € 6000. Alsook voor de andere schulden van de erflater voor een bedrag van €1500. Zijn dit kosten zoals ziekenhuisfacturen, elektriciteit of water van het serviceflatje waar zij verbleef?
Voor de rest denk ik wel dat we er aan uit geraken.
Met vriendelijke groeten,