En dat over een periode van bijna drie jaar???Ik moest eerlijk gezegd. +/- 25000 euro verantwoorden![]()
Waarschijnlijk komen de bedragen in beide aangiften vd nalatenschappen niet echt overeen met hoe de belastingsdienst weet dat ze verdeeld hadden moeten worden, en wat ze verwachten dat er dan nog aanwezig is / moest zijnIk begrijp dus dat als een 2de ouder overlijdt binnen de 3 jaar na de eerste, de erfgenaam altijd kan moeten aantonen wat er met de tegoeden van de tweede zou gebeurd zijn. Na die periode van 3 jaar kan de fiscus dat dan niet meer vragen, veronderstel ik?
Waarom zouden die bedragen dezelfde moeten zijn? Consumeren is niet verboden. 25 000 EUR over een periode van drie jaar uitgeven aan kleine pleziertjes is (nog) niet verboden. Het gaat hier niet over honderdduizenden EURO's die verdwijnen, dat is vanzelfsprekend een andere aangelegenheid.Waarschijnlijk komen de bedragen in beide aangiften vd nalatenschappen niet echt overeen met hoe de belastingsdienst weet dat ze verdeeld hadden moeten worden, en wat ze verwachten dat er dan nog aanwezig is / moest zijnIk begrijp dus dat als een 2de ouder overlijdt binnen de 3 jaar na de eerste, de erfgenaam altijd kan moeten aantonen wat er met de tegoeden van de tweede zou gebeurd zijn. Na die periode van 3 jaar kan de fiscus dat dan niet meer vragen, veronderstel ik?
Ze weten daar ook hoeveel pensioen iemand heeft, en wat een eventueel rusthuis kost ...