Hallo,
Een maand geleden is mijn moeder overleden en nu zijn al de rekeningen van mijn vader geblokkerd en zijn pensioen is ook een tijd stop gezet wegens administratieve redenen.
Ondertussen komen de rekeningen binnen en de bank KBC weigert deze te betalen en mijn vader krijgt ook geen leefgeld. Daar ik zelf een zogezegde "erfgename in buitenland"ben (woon in NL) zou de blokkering 6 maanden kunnen duren. Het betreft hier niet alleen kleine rekeningen maar ook bvb 1 voor 3000 liter stookolie dus dit is natuurlijk al geen kleintje meer en Esso wilt natuurlijk zijn geld.
Is er een mogelijkheid om via een of andere weg deze situatie te bespoedigen ? Is het eigenlijk geen verplichting om leefgeld te geven ? En is het ook geen verplichting dat rekeningen voor energie ed betaalt kunnen worden ?
Wij (de kinderen) willen mijn vader wel helpen alleen hij weigert dit (trots en eigenwijs).
Hoe dan ook vind ik dit persoonlijk een hele schandelijke situatie. Eerst is hij zijn vrouw na 53 jaar huwelijk kwijt en nu krijgt hij al deze miserie er bovenop. Dit zou toch niet zo maar moeten kunnen.
Alvast bedankt.
Mvg