hoe moet het nu???

lydi
Topic Starter

hoe moet het nu???

#1 , 24 jun 2008 16:34

Lieve mensen , ik zou nu eindelijk willen weten hoe ik in hemelsnaam mijn huishuren moet registreren van mijn huis in Antwerpen vanuit het buitenland?
ALs ik nu in Antwerpen was dan ging ik morgen naar de Italiëlei naar het belastingkantoor en alles in orde maar ik woon niet in Antwerpen.

Als er nu iemand mij eens een redelijk antwoord zou kunnen geven bijv.. schrijf een mail naar.....of weet ik veel.

Ik heb de afgelopen maanden 3 mails gestuurd naar het ministerie maar niemand antwoord , ook naar dit juridisch forum maar ze antwoorden voor iemand die in Antwerpen woont.

Ik herhaal : ik woon in het buitenland en ik kom niet naar Antwerpen , dus hoe moet het nu??
Bedankt op voorhand , of is dit nu zo moeilijk om te antwoorden?
Als ik nu geen redelijk antwoord krijg gooi ik mijn kap over de haag (of hoe zeggen ze dit) en kunnen ze de pot op met hun registratie , ik heb mijn best gedaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 24 jun 2008 18:54

U faxt die huurcontracten door. Of U stuurt ze op per post. Of U mailt ze als PDF.
Het bevoegde registratiekantoor stuurt U een geregistreerd exemplaar terug op per post maar enkel naar een adres in België (tenzij U zelf een aan U gefrankeerde omslag naar het buitenland meestuurt).

Allemaal mogelijkheden, allemaal geldig.

Indien het zou gaan om huurcontracten waarvan de registratie NIET gratis is (wegens van voor 1/1/2007 of wegens handelshuur, dan moet U eerst betalen en dan wordt er pas geregistreerd. Stuur een mailadres mee en het Kantoor zal U laten weten hoeveel er berekend is.

Het adres + fax + mail van het juiste kantoor vindt U hier:

http://annuaire.fiscus.fgov.be/qw/index.php?lang=nl

Klik links op Trefwoorden; typ enkel "huur"

kies voor "Registreren van huurcontracten van onroerende goederen"

via postnummer en straat vindt U bvb. zoiets:

AKRED - Registratiekantoor ANTWERPEN VII
Adres Italiëlei 4 bus 3
2000 ANTWERPEN
Tel: 0257/557 70 -- Fax: 0257/971 55
[email protected]
Rekening nr BE04 6792 0030 8131 (BIC = PCHQBEBB) (IBAN prk)
679-2003081-31 (prk)

lydi
Topic Starter

#3 , 26 jun 2008 19:13

BEDANKT DINO

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”