Berekening successierechten

Metsie
Topic Starter

Berekening successierechten

#1 , 15 jun 2008 14:39

Bestaat er één of andere site die een (gratis) tool aanbiedt voor het berekenen van successierechten?
Thx,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 15 jun 2008 16:31

Nee, niet meer. Een tijdlang heeft een programmeur van Financiën iets op het web gezet, maar het is ze al maanden af.

Maar ik wil wel rekenen voor U.
Bezorg me actief en passief van Gemeenschap en van Eigen Vermogen; roerend en onroerend afzonderlijk. Leeftijd langstlevende echtgenoot en van alle zware gehandicapten. Dan nog alle andere erfgenamen en hun relatie. Alle levensverzekeringen en hun begunstigden; alle schenkingen binnen de 3 jaar en als U iets niet kunt thuisbrengen: een omschrijving. Uiteraard huwelijkscontract en testamenten.

Is er reeds een overlijden of gaat het om een simulatie?

Rebel-with-a-cause

#3 , 15 jun 2008 17:48

Bestaat er één of andere site die een (gratis) tool aanbiedt voor het berekenen van successierechten?
Thx,
Heb je hier iets aan?
Raming van de successierechten.

Reclame

wolf2

#4 , 15 jun 2008 21:46

(lijkt verouderd: geen vermelding van de gezinswoning; geen vermelding van het erfrecht van de wettelijk samenwonende)

Was ik ook vergeten: bij de onroerende goederen (gemeenschappelijk of eigen): vermelden wat de waarde is van de gezinswoning.

Creatief

#5 , 16 jun 2008 10:02

Ik heb een betere website gevonden om de successierechten te berekenen. Ik kwam er toevallig bij uit toen ik naar het adres zocht van de registraatie:

http://www.erfenisrechten.be/erfenis.php

wolf2

#6 , 16 jun 2008 21:43

Opnieuw: verouderd. Er is o.a. nergens sprake van de gezinswoning.

Lex

#7 , 17 jun 2008 10:21

Ik heb een betere website gevonden om de successierechten te berekenen. Ik kwam er toevallig bij uit toen ik naar het adres zocht van de registraatie:

http://www.erfenisrechten.be/erfenis.php
Dit is enkel een demoversie...voor een full-versie moet je al min. 99.50 euro betalen. Ik heb de laatste versie van de successierekenaar liggen...maar daarmee heeft vraagsteller hem nog niet!

Vermits hier geen info beschikbaar is...is het onmogelijk om het, voor poster, te berekenen!

Terug naar “Successie- & Registratierechten”