Afrekening successierechten.

Spruitje
Topic Starter

Afrekening successierechten.

#1 , 27 mei 2010 23:46

Hallo,

normaal gezien doe je de aangifte van het nalatenschap binnen de 5 maanden van overlijden en ontvang je binnen de maand de berekening van de successierechten en heb je nog 'n maand de tijd (7de maand) om te betalen.

Ik ben nu al 'n week voorbij de 6de maand en heb nog steeds niets gekregen - niet dat ik graag betaal hoor - maar: is het normaal dat men zich niet aan de termijn houdt, wat houdt het in voor de betalingstermijn? Wordt die met hetzelfde aantal dagen verlengd?
Of is het 'n sein dat men mijn aangifte véél grondiger aan het uitspitten is als normaal?
Alvast al bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 mei 2010 09:47

Spruitje ,

daar is geen touw aan vast te knopen. Heb al meegemaakt dat men slechts een week voor het verstrijken van de 7 maand bericht kreeg , en men dus binnen de week moest betalen.
Het zal wel komen. En als het niet komt , ga er zelf niet achter vragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Spruitje
Topic Starter

#3 , 31 mei 2010 11:47

Bedankt voor de info Wanton. Intussen heb ik vandaag m'n afrekening in de bus gekregen.
:(

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”