Vermeld in je schriftelijke aanvraag om teruggave in elk geval :
- de datum van de akte aankoop en de naam en standplaats van de notaris die de akte heeft verleden ;
- korte beschrijving van het gekochte onroerend goed ;
- naam, voornamen en adres van de koper(s) ;
- de aankoopprijs die betaald werd. Noot : indien er een meerwaarde (tekortschatting) op het goed vastgesteld werd en de koper dus aanvullende registratierechten heeft moeten betalen, kan hij ook een gedeelte van de registratierechten op het bedrag van de meerwaarde terug krijgen
- het bedrag van de registratierechten dat op deze verkoop geheven werd door de ontvanger der registratie. Je vindt dit terug in de stempel die onderaan de akte door de ontvanger aangebracht werd. Die stempel wordt het registratierelaas genoemd. Schrijf misschien het hele relaas ( "Geregistreerd te...op..., ...bladen...verzendingen, boek ...blad...vak..., ontvangen ..., de ontvanger...) over op je aanvraag, dan heeft de ontvanger meteen alle gegevens.;
- het uittreksel uit de kadastrale legger waaruit het het bedrag van het vastgesteld K.I. blijkt, bij je aanvraag voegen !! ;
- het nummer van je rekening waarop het bedrag van de terug te geven rechten moet gestort worden.
Indien nog iets ontbreekt stuurt de ontvanger je wel een bericht. Vermeld misschien ook je telefoonnummer, dit kan de wachttijd op je centen misschien verkorten
Vermoedelijk zal je een ontvangstbewijs van je aanvraag ontvangen.
Groeten, en..veel succes !