Een tijdje geleden is mijn grootvader overleden. Hij is de laatste grootouder die ik had. Hij had een eigen huis, meer weet ik niet.
Ik heb daarbij heel wat vragen in verband met de erfenis en aangezien de familie mij in de steek heeft gelaten sinds de dood van mijn vader ( ik leek te veel op hem

Mijn grootouders hadden 5 kinderen. 2 dochters en 3 zonen.
dochter 1: leeft nog en heeft een dochter en 2 zonen
dochter 2: overleden en heeft een zoon die op de vlucht is voor een rechtzaak, niemand weet waar die is
zoon 1: leeft nog en heeft 1 zoon
zoon 2: hebben ze jaren geen contact meer mee
zoon 3: mijn vader, is overleden waarvan ik de enige dochter ben (denk ik)
mijn vader was samen met een andere vrouw toen hij overleed, samen met haar had hij een zoon maar die zoon heeft niet zijn familienaam maar de naam van zijn moeder. ze hebben mij altijd verteld dat dat was omdat hij geen probeem zou krijgen met de schulden van mijn vader. Volgens mij heeft hij dus zijn zoon niet erkend.
Toen mijn vader overleed moest ik naar de rechtbank om de erfenis "af te tekenen" mijn grootouders hadden mij gezegd dat ik dat moest doen.
Nu vraag ik me af of ik recht heb op een erfenis van mijn grootouders (moest er al dan niet een erfenis zijn) of gaat dat naar de schuldeisers van mijn vader (vader is nu al 12 jaar overleden)
Kan het zijn dat ik ook helemaal niets krijg omdat mijn grootouders dat zo wilden? Ik heb van iemand gehoord dat je je kinderen niet kan onterven maar ik weet niet of dat echt ook zo is.
Mijn allergrootste vraag is dus; zou ik een erfenis kunnen ontvangen en zo ja, hoe lang duurt dat eer ik daarvan op de hoogte zou gebracht moeten worden.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Met vriendelijke groeten,
Jochim