U hebt geen eigendom aangezien u slechts vruichtgebruiker bent (in het beste geval naar ik heb begrepen..).Dat heb ik gelezen, al wat ik er kan uit opmaken is dat de notaris verplicht is van de juiste info te geven en ook moet uitvoeren wat er desgevallend moet gebeuren.
In mijn geval heeft hij dat dus NIET gedaan.
En sorry dat ik momenteel niet goed weet wat te doen. Ik doe mijn best, geloof me!
Als ik wist hoe je dit vonnis kan laten vernietigen omdat volgens mij dit onterecht is had ik dit al gedaan. Maar ik heb geen rechten gestudeerd.
Er is nooit een echte schatting geweest, buiten een ontvanger van de belastingen die voorbij is gereden en er een bedrag op gekleefd heeft. Maar dit dan om succesierechten te bepalen.
Het huis heeft al jaren een nieuw dak nodig en per dag, ja per dag, pomp ik ong. 3.000 liter grondwater uit de kelder. Maar toch oordeelde de rechter dat er 750 euro per maand mag betaald worden.
Voor een woning die bijna onbewoonbaar is. Enkele jaren geleden nog een aangetekend schrijven gericht aan de blote eigenaars, maar zonder gevolg. Hun raadsman beweerde dat het aan mij lag en ik dus maar moest zorgen dat het opgelost werd.
En nu we toch bezig zijn...is er iemand die mij kan vertellen of een deurwaarder rekening houdt met mijn waarde vruchtgebruik? Of slaan ze gewoon mijn eigendom aan?
Burgerlijk WetboekIk vind het raar dat er "kan" in de tekst staat!
De algemene legataris moet dus de inbezitstelling vragen door een verzoekschrift in te dienen. Pas dan kan de voorzitter van de rechtbank daarover uitspraak doen.Art. 1008 In het geval van artikel 1006 moet de algemene legataris, indien het een eigenhandig of een internationaal testament betreft, zich in het bezit doen stellen door een beschikking van de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement waar de erfenis is opengevallen, geschreven onderaan op een verzoekschrift, waarin melding wordt gemaakt van de deponering bedoeld in artikel 976.