Ik sta met mijn rug tegen de muur??

wanton

Re: Ik sta met mijn rug tegen de muur??

#16 , 22 jun 2012 18:22

Beste ,

ik herinner mij dat wij 2 jaar geleden verschillende malen rechtstreeks met elkaar hebben gemaild. Ik heb die berichten niet meer. Ik weet dat ik u een aantal tips heb gegeven. Blijkbaar is één en ander niet gelukt. Wat ik mij wel herinner is dat u verschillende zaken heeft gedaan die u ' in uw blootje' hebben gezet. U bent idd te goedgelovig geweest. U heeft waarschijnlijk niet kunnen bewijzen dat uw partner uw geld 'bewaarde' , en dat uw huis op naam van uw partner stond. Het spijt me , maar ik denk dat de rechter moeilijk anders kon.
Kunnen uw kinderen niet optreden , in de veronderstelling dat u hun erfenis hebt weggegeven?
Ik wens je veel moed!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
beemka
Topic Starter

#17 , 23 jun 2012 00:26

Wanton, ik ben blij dat U reageert, maar het kalf is schijnbaar verdronken. Voor mij zelf snap ik ook dit hele gebeuren niet. Ik had gehoopt op een beetje meeleven van de rechter in heel deze materie. Maar het tegendeel bewijst dit!
Ook al heb je gedurende 22 jaar je partner gevrijwaard van miserie, en gewerkt om haar een beter leven te geven, dit zegt totaal niets op het vlak van "rechtspraak"
Daarom stel ik mij serieus de vraag wat samenwonenden aan rechten hebben. En dan zeker voor mensen in mijn situatie! Ik mag nu al wat ik in mijn leven heb vergaart, en al wat ik heb opzij gezet voor mijn pensioen afgeven aan die aasgier van een schoonzus die er schijnbaar genoegen in schept om mij kaal te plukken. En wat mij het meest ergert is dit...de "rechtspraak" in ons Belgenland gaat er totaal mee akkoord. Ik ben serieus gefrustreerd, wil je dat geloven?
Ik kijk regelmatig op TV naar "National Geografics" en begin anders te denken over het waarom we hier op deze aardkloot rond-dolen.
Heel dit grapje kost me wel meer dan 70.000 euro. Ook al ben ik nu invalide en krijg van de ziekenkas amper een 1.045 euro per maand.

beemka
Topic Starter

#18 , 24 jun 2012 23:02

.

Reclame

optibear

#19 , 29 jun 2012 11:47

Als je maar een 1000 euro per maand inkomsten hebt, dan vrees ik dan ze serieus lang mogen wachten om beslag te leggen. Ik spreek nu wel vanuit het standpunt van vadertje staat, maar ik denk dat dit hetzelfde is. Hoe het zit met spaargeld, daar vrees ik voor, maar inzake uw invaliditeitsuitkering zit je tamelijk safe.

Toch misschien een kleine troost. :roll:

beemka
Topic Starter

#20 , 01 aug 2012 22:54

Mijn werkplaats (wat eigenlijk een woonhuis in aanbouw is) staat op mijn naam (dus in volle eigendom).
Wat ik nu graag had geweten is of zij dit kunnen laten aanslagen om de "schulden" af te lossen.
Ook al heb ik vruchtgebruik op het andere huis dat op haar naam stond (of ik werkelijk vruchtgebruik heb is voor mij nog maar de vraag want mag wel 750 euro per maand betalen zolang ik geen "inbezitstelling" heb)
Dus vruchtgebruik? Voor de moment noegabollen zekers?
Dus graag jullie visie op dit voor mij onbegrijpelijk gedoe

Terug naar “Successie- & Registratierechten”