Gasboete zonder tijdsaanduiding

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Sailboat2025
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gasboete zonder tijdsaanduiding

#1 , 22 mar 2025 15:58

Ik krijg een gasboete omdat ik op een bepaald moment van de dag op een bepaalde plaats zou gereden hebben. Ik vraag de foto op en krijg een foto van mijn wagen ZONDER datum of tijdsaanduiding. Ik kan dus evenzo een 45min eerder daar gefotografeerd zijn, toen het wel toegelaten is. De gasboete ambtenaar van de stad zegt dat er niet getwijfeld mag worden aan het tijdstip, alhoewel er geen bewijs is. Navraag bij de politie is "ik moet mij onthouden van enig oordeel".
Kan ik naar de politierechtbank stappen, om dit aan te vechten aangezien er geen uur op de foto staat. Misschien doet de stad dit wel opzettelijk om de mensen op extra kosten te jagen. Een flitsboete foto is toch steeds met datum/uur/een gemeten snelheid.

Sirkii

#2 , 22 mar 2025 16:16

Vaststellingen van politie worden geacht juist te zijn (beeëdigde ambtenaar weet je
wel). Het is aan u om het tegendeel te bewijzen ;-(

pouly

#3 , 22 mar 2025 18:39

Is het een foto genomen door een ANPR camera of gewoon een foto genomen door de politie die de feiten heeft vastgesteld.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 22 mar 2025 19:31

Staat het uur niet in het PV ?

Uiteraard mag u WEL twijfelen aan de juistheid
Zeker bij variabele snelheidsbeperkingen of variabele toegang

oa Stad Lier heeft 100en weggebruikers foutief geverbaliseerd (verGASt) omdat de tijdinstelling van hun camerasysteem fout was

Terug naar “Stel een vraag”