Beste,
Ik had een werkongeval met serieuze gevolgen; nl schade aan pezen schouder en biceps linkerarm. In afwachting van operatie wou ik toch aan het werk mits aangepast werk. dit heb ik ook gedaan dmw een briefje van de huisarts. 'niet belasten linkerarm.
Dit ging een periode goed ondanks dat ik toch heel wat obstakels tegenkwam . "Ik trok mjn plan.
Maar eigenlijk ondervond ik van mijn werkverdeler en direct leidinggevend tegenwerking.
Hij trok in twijfel of alles wel zo ernstig was als ik het voordeed en werd dan ook veelvuldig in de gaten gehouden tijdens het werk.
Ik werd regelmatig gevraagd om dingen te doen die niet mogelijk waren door mijn beperking..
Zo moest ik mee groenafval en ander afval ophalen en opladen in aanhangwagen en naar containerpark te brengen.
Jammer voor mijn collega maar ik kon eigenlijk niet veel doen.
De speelplaatsen van alle dode, natte bladeren opruimen met sneeuwschop, wat niet ging want dit is een heus gewicht. Dus gebruikte ik een kleine borstel en vuilblik en werd daarvoor uitgelachen en berispt.
Het toppunt was dat ik na inventaris van leerlingenbanken en-stoelen, alle lokalen alleen zou moeten voorzien van zoveel mogelijk gelijke banken en stoelen. Ook op verschillende verdiepen. Hij voorzag geen hulp van een collega.
Wanneer ik vermelde dat dit niet zou gaan omwille van mijn letsel, werd ik nog maar eens duidelijk gemaakt dat hij nog steeds eraan twijfelde of ik geen spelletje speelde.
Dat ik alleen de jobjes deed die ik graag deed, er mij makkelijk van af maakte...
En uiteindelijk tijdens een hevige discussie met verwijzing naar een ongeval op werk gebeurd - in duim gezaagd - wat ik "hier" eigenlijk nog kon doen?als werkongeval
Of ik hier eigenlijk nog op mijn plaats was?
Ik ben nu herstellende van een operatie en verzekering heeft dit geweigerd om dit te erkennen als werkongeval.
Dus dit is nog een bijkomende zware domper.
Ook wanneer ik lichamelijk hersteld zou zijn, mentaal kan ik het niet opbrengen om terug te gaan naar zo een "vergiftigde werksfeer" met zo baas.
Welke stappen kan ik nemen om ontslag te nemen of krijgen? Welke afspraken kan ik vragen aan mijn huidige werkgever?