Stage verpleegkundige

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Nh77
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Stage verpleegkundige

#1 , 26 feb 2025 13:22

Beste,

Mijn dochter volgt stage als verpleegkundige in haar laatste jaar, ze doet dit echter geweldig en ik ben ongelooflijk trots op haar! Nu mijn vraag:
Ze wordt geviseerd van iemand van de vdab die haar graag zou zien falen en daar ook alles aan doet. Nu bij haar stage uren moet ze late doen tot 22u en dag nadien een vroege die om 6u begint.
Mijn gevoel is dat ze willen uitlokken dat ze te laat komt om haar zo uit de opleiding te krijgen.
Haar inkomen is haar al afgenomen van de vdab en ze blijft alles volhouden.

Ik heb longkanker en ze heeft me meermaals geholpen met mijn verzorging met dingen die ik zelf niet meer kan. Met als gevolg dat ze enkele keren ‘ongewettigd afwezig’ was op school. Haar stage is ze nooit afwezig of te laat gekomen..

Kan ze iets aan die uren laten veranderen, want volgens mij is het niet wettelijk dat je een late doet en dan gelijk een vroege? Kan ze iets aanvechten met die @?!€man van de vdab? Ze heeft een geluidsopname waarin je hoort dat hij haar behandeld als een kleuter en heel denigrerend praat tegen haar en redelijk onbeschoft haar mond meermaals snoert.. dit laat mijn bloed als moeder koken!

Help mij aub mijn kind te beschermen 🥺

Meeboo

#2 , 26 feb 2025 14:17

mijn vrouw werkt ook als verpleegkundige en wat u hier beschrijft als uurrooster (late en dan vroege shift) is normaal in een ziekenhuis. Als ze wil werken als verpleegkundige zal ze daar aan moeten wennen

Nh77
Topic Starter

#3 , 26 feb 2025 16:07

mijn vrouw werkt ook als verpleegkundige en wat u hier beschrijft als uurrooster (late en dan vroege shift) is normaal in een ziekenhuis. Als ze wil werken als verpleegkundige zal ze daar aan moeten wennen
Is niet mijn bedoeling om me te bemoeien en mijn dochter kan dit wel aan hoor, ik wil gewoon mijn licht even opsteken in wat kan en niet kan en zeker na wat gebeurde met de man van vdab.. 😉 maar heel erg bedankt voor je reactie (in mijn jobtak is dit echter niet normaal (petrochemie) vandaar de vraag)

Reclame

Nh77
Topic Starter

#4 , 26 feb 2025 16:10

Als het om een reguliere opleiding verpleegkunde gaat, is het de stagebegeleider binnen de school en de begeleider op de stageplaats die zullen oordelen of het slagen van uw dochter. Het is een aangelegenheid van uw dochter en zij kan bij problemen dit best even uitpraten met haar stagebegeleider. Een inmenging van de moeder lijkt me in deze zeker niet aangeween.Ik begrijp uw moederlijke bezorgdheid, maar een verpleegster moet onder leiding ook zelfstandig kunnen werken.
Is niet mijn bedoeling om me te bemoeien, ik ben een gewone bezorgde moeder die haar dochter wil steunen en wil beschermen, de school steunt haar goddank wel degelijk maar die persoon van de vdab is haar wel degelijk aan’t viseren dus wilde ik mijn licht even opsteken in wat normaal is en wat niet.
Toch bedankt voor je reactie ☺️

Franciscus

#5 , 26 feb 2025 17:37

Wat doet de VDAB in het verhaal?
Was ze een periode werkloos en via VDAB aan opleiding begonnen?

Terug naar “Stel een vraag”