Aankoop veulen veiling

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Hilde Van de gaer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aankoop veulen veiling

#1 , 15 feb 2025 07:24

Probleem: 2 merries - veulens in de wei geboren. De fokker heeft veulens verwisseld van merrie. 1 merrie was van een klant. Nu blijkt hij op de veiling “per ongeluk” t veulen van de klant verkocht. Kan hij dit veulen dat ik op de veiling heb zien lopen terugeisen?
De naam en chip kloppen, maar de afstamming gebubliceerd in de veilingcataloog was dus verkeerd. Hij wil de koop nietig laten. Anders komt hij in de problemen met de eigenaar van het veulen. Deze eigenaar woont in abu dabi en komt nooit naar België voor zijn veulens te zien. Na meermaals berichten aan fokker dat we geen boekje kregen omdat DNA van gekocht veulen niet klopte. Hoe kunnen wij ons veulentje houden?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2025 13:12

Enig idee waar het onderschoven veulen zijn werkelijke waarde is?
Is de prijs van het veulen waarvan de naam op uw boekje staat van dezelfde ordegrootte???

eylis

#3 , 15 feb 2025 16:50

Dat de fokker "per ongeluk" het verkeerde veulen verkocht, is zéér onwaarschijnlijk. Zelfs al worden veulens op hetzelfde moment geboren in dezelfde wei, dan bonden zij meteen met hun moeder. Misschien dat de merries elkaars veulen wel eens zogen, maar een paardenkenner ziet meteen wiens moeder het is. Lijkt me eerder moedwillig te zijn.

Andere eigenaar in Abu Dabi.... Gaat het over Arabische volbloedjes? Kans op 1 van de typische genetische afwijkingen bij Arabische volbloeden? Ik denk dat er meer achter zit.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”