accupunctuur

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Elisheba77
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

accupunctuur

#1 , 16 jan 2025 15:57

Hallo,
Graag informeer ik eens of acupunctuur een bijzondere kost is die buiten de alimentatie valt, alsook de voorgeschreven supplementen?
Er is geen overleg geweest, maar er is ook totaal geen contact meer, ook niet met de kinderen.

Kan iemand mij helpen met mijn vraag?

Bedankt

eylis

#2 , 16 jan 2025 16:26

De toepassing van accupunctuur is een erg persoonlijke keuze. Het wordt door de mutualteit niet vergoed, het is dus geen coventionele medische zorg. Bijgevolg kan het niet verplicht worden om door de beide ouders betaald te worden als slechts één ouder dit wil laten toepassen op het gezamelijke kind. Hier hoort vooraf overleg over te gebeuren en als slechts één ouder deze behandeling wenst , dan zal die ouder dit ook zelf moeten bekostigen.

LeenW

#3 , 16 jan 2025 16:35

het is dus geen coventionele medische zorg.
In één woord: kwakzalverij. Ik zie dan net als Eylis ook niet in hoe de andere ouder verplicht kan worden hier een bijdrage aan te leveren.

Reclame

WP002

#4 , 16 jan 2025 18:41

Acupunctuur werkt ongeveer hetzelfde als homeopathie, namelijk niet! Het is maar niet meer dan normaal dat dergelijke kwakzalverij niet onder onderhoudsplicht valt, laat staan onder terugbetaling van de mutualiteit.

Terug naar “Stel een vraag”