Boete niet meer toegankelijk

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Mariaelisab2003
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Boete niet meer toegankelijk

#1 , 26 nov 2024 00:55

Hallo ,

Ik heb een strafrechtelijke boete blijkbaar ontvangen van 350€ , omdat ik problemen had met mijn itsme account kon ik een lange tijd niet op mijn itsme geraken om dit online te bekijken en heb daar ook geen brief teruggevonden in de brievenbus, ik heb blijkbaar 2 aanmaningen gekregen en heb dit nu pas ontdekt via mijn burgerprofiel door aan te melden via itsme , ik wou dit direct inorde brengen maar er staat nu dat “mijn boete niet toegankelijk” meer is , mijn zaak loopt nogsteeds door want ik zat ook in voorarrest, ik weet nu niet wat dus dat betekent? Kan ik nog mijn boete betalen of word ik nu vervolgd , moet ik terug in de gevangenis? Heb alleen maar stress daardoor , de boete werd blijkbaar ergens april mei verstuurd maar ik had daar echt niks van ontvangen en kon ook niet op mijn itsme geraken tot ik het terug heb inorde gebracht.

Wat moet ik nu doen en wat betekent dit allemaal ?

Alvast bedankt

pouly

#2 , 26 nov 2024 15:59

De " boete " als dusdanig kan je dus wel nog zien. Neem dan gewoon rechtstreeks contact op met de dienst waarvan de boete uitgaat, mag aannemen dat er toch een afzender gekend is.

Rolstoel1

#3 , 27 nov 2024 02:39

Ik heb eens een boete te laat ontvangen, heb deze dringend betaald en niks meer van gehoord.

Had ik de boete aangevochten (en ik had kunnen bewijzen dat de post ze niet tijdig kon brengen). Ik vermoed dat de boete veel te laat is verstuur dan was er een kleine kans geweest dat ik ze niet moest betalen. maar ja : dan moet je een advocaat zoeken (was in wallonie), rechtbijstandsverzekenring aanspreken. Aangezien dat op brieven geen stempel meer staan, hoe valt dan te bewijzen dat je het niet tijdig hebt ontvangen? Het risico om nog een hogere boete te krijgen.

Ik heb geen itsme. Ik zie het voordeel niet.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”