Kest verlichting

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Dalim
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kest verlichting

#1 , 23 nov 2024 09:27

Hallo,

Ik heb last van de kerst verlichting van de buurman deze staat namelijk op knipper stand en verlicht mijn hele appartement, Ik heb enkel een raamfolie en wil dit zou houden.

Politie wil niet optreden en neemt mijn klacht niet serieus, met de buurman in gesprek gaan is geen optie.

Wat zijn de regels hieromtrent?

Alvast bedankt!

LeenW

#2 , 23 nov 2024 09:45

Daar is inderdaad een zeker gedoogbeleid voor.

mava105

#3 , 23 nov 2024 12:47

TS kan altijd overgordijnen hangen.

Reclame

Franciscus

#4 , 23 nov 2024 13:09

Eerste vraag zal idd. zijn wat kan u zelf doen.
Zoals overlast door lawaai eerste vraag zal zijn.... waren uw ramen dicht?
Nu indien op openbare weg kan politie in kader van openbare veiligheid en rust (bestuurlijk) en ook gerechtelijk optreden als het licht (ver)storend is voor het algemeen belang (bepaalde kleuren aan kruispunten vb)
Knipperen kan ook een medisch probleem zijn.

Rolstoel1

#5 , 27 nov 2024 03:02

Vraag aan uw buurman dat hij de verlichting van x avond uur tot x morgend uur wil uitzetten zodat het uw nachtrust niet verstoord. Wil hij dit niet doen dan kan jij eigenlijk aantonen dat hij U aan het pesten is; Nadien kan je nagaan of er nog andere mensen last hebben van de verlichting.

Je moet het wel eerst vragen.

Milo72

#6 , 27 nov 2024 09:52

Vraag aan uw buurman dat hij de verlichting van x avond uur tot x morgend uur wil uitzetten zodat het uw nachtrust niet verstoord. Wil hij dit niet doen dan kan jij eigenlijk aantonen dat hij U aan het pesten is; Nadien kan je nagaan of er nog andere mensen last hebben van de verlichting.

Je moet het wel eerst vragen.
Als uw buurman niet doet wat je eist, is dat een bewijs dat hij je pest ???
Dus je kan de meest onmogelijke of ongefundeerde eis voorleggen aan je buurman, en als hij er niet op in gaat is dat een bewijs van pesten?
Vreemde juridische raad ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Stel een vraag”