Economische totaal verlies

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Mackali61
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Economische totaal verlies

#1 , 19 nov 2024 11:53

Mijn auto is economische total loss verklaard. Ik ben volledig in gelijk. Er is eerst een foto expertise gedaan. Potentieel total loss. Vervolgens komt de expert langs. Die heeft 1 rondje gemaakt om de auto en weg was die. Schade aan auto 11 duizend euro. Volgens de expert. Auto hebben ze op het internet gezet voor biedingen. Ik heb een emotionele waarde met de wagen. Maar hoe kan een auto met een dagwaarde van 11500 duizend euro met schade van 10500 euro een bod krijgen van 10300 euro ? Ik heb het gevoel dat ik wordt opgelicht. Wat kan ik doen ? Als ik de auto wil houden krijg ik 1000 euro voor reparatie. Als ik hem weg doe kan ik niet eens de zelfde auto kopen.

lukasi

#2 , 19 nov 2024 12:18

Vraag een gelijkaardige wagen met dezelfde extra's.

Hier ook voor gehad met een LAndRover 130 total loss. Waarde vd expert 8000€
aangetoond via advertenties 2 de hands dat een gelijkaardige LR 130 van dezelfde leeftijd en type al tussen de 12.500-15.000€ stond.
Had dan nog eens opgesomd wat de extra's waren aan die wagen : bagagerek van 5 meter op 1.80 , extra stopcontacten achteraan en in de bak. Extra schuifpanelen in de bak. Afsluit deksel op bak.
Nieuwe tegenexpertise geeist en die kwam uit op een totaal van 19.000€ !!!!

Heb na discussie de wagen mogen laten herstellen voor 9.500€ zonder opleg en zonder extra kosten.
Heeft me wel grijs haar bezorgd.

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 19 nov 2024 16:17

Maar hoe kan een auto met een dagwaarde van 11500 duizend euro met schade van 10500 euro een bod krijgen van 10300 euro ?
Als ik de auto wil houden krijg ik 1000 euro voor reparatie.
Is het iets speciaal ?
Of iets dat goed verkoopt als onderdelen ?

Da's wel een bizarre verhouding ...
Of de dagwaarde is fout ingeschat, of de herstellingsfactuur
Of er zit een opkoper met een ei na foute ingave van wat die bood ...

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”