Oudijzer

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Dalim
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Oudijzer

#1 , 16 nov 2024 23:16

Hallo,

Ik heb thuis mijn tuin geleegd en mijn metaal naar de schroothandel gebracht ipv het containerpark.

Ik had een volle aanhangwagen metaal waarvoor ik 90 euro heb ontvangen bij de schroothandelaar.

Bij de schroothandel moest ik een papier tekenen dat ik niet btw plichtig was maar eigenlijk heb ik wel een bedrijf op mijn naam (schoonmaakbedrijf).

Zou ik hier ooit problemen met kunnen krijgen?

De vrouw aan de balie vertelde me dat het maar om een klein bedrag ging en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

LeenW

#2 , 16 nov 2024 23:39

Is het een eenmanszaak of een vennootschap? Indien een vennootschap, mag ik er toch van uitgaan dat het schroot uit de tuin niet van deze vennootschap is?

Dalim
Topic Starter

#3 , 17 nov 2024 04:13

Ik ben een eenmanszaak en ik doe dit in bijberoep.. zal wel iets tussen hebben gezeten dat ik ooit van bij klanten heb meegenomen maar zal minimaal zijn.

Reclame

loeki

#4 , 17 nov 2024 06:14

U hebt gehandeld als particulier

Thomas_A

#5 , 17 nov 2024 07:34

Het ging nog steeds om een activiteit die niet btw-plichtig is voor u.

Het is ook niet omdat u een schoonmaakbedrijf in bijberoep hebt, dat u voor uw koffiekoeken op zondagochtend een factuur moet vragen aan de bakker.

LeenW

#6 , 17 nov 2024 08:27

Theoretisch had u dit moeten melden, er is immers geen onderscheid tussen u als privépersoon of ondernemer. Dat gezegd zijnde, heeft dit geen btw-gevolgen voor u. Zoals Thomas hierboven schrijft, valt dit buiten uw activiteit.

Dalim
Topic Starter

#7 , 17 nov 2024 16:13

Oké bedankt voor de antwoorden, ik wil hier in de toekomst gewoon geen problemen met krijgen..

Terug naar “Stel een vraag”