Werkstudent opleiding rechten VUB

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Kg99
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Werkstudent opleiding rechten VUB

#1 , 14 nov 2024 10:24

Dag iedereen,
Ik overweeg om rechten als werkstudent bij de VUB te studeren. Ik ben reeds afgestudeerd aan de KUL als criminologe. Momenteel werk ik bij de bank maar had ik graag meer expertise gehad in het (financieel economisch) recht. Ik vraag me af als iemand mij kan informeren over de haalbaarheid (studiedruk, lessen waarbij verplichte aanwezigheid is,...) indien ik 90% zou werken. Ik weet dat dit natuurlijk afhangt van je leervermogen maar ik kreeg via de VUB helaas geen duidelijk antwoord op bijvoorbeeld de verplichte hoor/werkcolleges. Ik zou een verkorte bachelor eerst moeten volgen om vervolgens de master te halen.
Zou iemand mij hier meer informatie/ervaringen over kunnen delen? :)

Groetjes

Drone

#2 , 14 nov 2024 12:11

en uw juridische vraag/probleem is? . . .

basejumper

#3 , 14 nov 2024 20:12

Beste

Ik ben zelf Fellow aan de VUB en jaren geleden was ik er ook werkstudent economie na een eerste licentie politieke wetenschappen.
Primo weet ik niet of uw keuze uw doel het best realiseert. Een master rechten om meer kennis inzake financieel economisch recht te krijgen lijkt me zeer algemeen en weinig gericht. Een MBA of bijzondere licentie lijkt mogelijk en korter en gepaster.
Aanwezigheid zal niet zozeer voor de VUB een punt zijn. U hebt al geleerd zelfstandig stof te verwerken. Het zal vooral afhangen van het feit of u krediet uren studieverlof wenst. Daarvoor is attestering van aanwezigheid nodig voor uw werkgever, niet voor de VUB.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2024 21:03

en uw juridische vraag/probleem is? . . .
Niet zo raar dat je op een juridisch forum mensen kan bereiken met een juridische opleiding. Die mogelijk ook ervaring hebben met schakelprogramma’s of de opleiding volgen terwijl ze al werken.

Terug naar “Stel een vraag”