zonder advocaat in hoger beroep tegen vonnis familierechtbank

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Sirius
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

zonder advocaat in hoger beroep tegen vonnis familierechtbank

#1 , 13 nov 2024 12:12

Iemand ervaring met het aangaan van een hoger beroep zonder ondersteuning van een advocaat? Er werd recent een (volgens mij zeer partijdig en oneerlijk) vonnis uitgesproken door de familierechter voor wat betreft de financiele regeling voor de 2 kinderen die ik samen heb met mijn ex-partner. Omdat ik van mening ben dat ik een veel te grote som met terugwerkende kracht moet betalen, (8000€) terwijl onze 20j zoon 100% bij mij verblijft en onze dochter 40% bij mij en 60% bij haar verblijft, denk ik eraan om zonder ondersteuning van een advocaat het hoger beroep te initieren. Reden hiervan is dat de advocaatkosten hoger zouden uitkomen dan het bedrag dat ik mogelijks zou terugkrijgen. Ik kan bepaalde partijdige en oneerlijke uitspraken echter zeer moeilijk verkroppen om dit zom maar te laten passeren.
Heeft iemand ervaring met het aanvatten van een hoger beroep zonder advocaat?

Franciscus

#2 , 13 nov 2024 15:31

Wat staat er in het vonnis.
Met terugwerkende kracht wil dat zeggen dat u niet betaald hebt?
Som = bedrag + intresten + boete ????

Thomas_A

#3 , 14 nov 2024 06:51

Als u verloren hebt in eerste aanleg, maar nog steeds overtuigd blijft van uw gelijk: wil dat dan niet per definitie zeggen dat u blijkbaar zichzelf niet goed verdedigt? Waarom zou het wel lukken in beroep?

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”