Pagina 1 van 1

Betalen voor niet uitgevoerde werken

Geplaatst: 31 okt 2024 16:47
door Randomusername
Bij de afrekening van de gemeenschappelijke kosten van een appartement dat ik gehuurd heb, moet ik plots 370 bijbetalen omdat de provisie van €50 per maand niet genoeg was voor koud water, elektriciteit voor de gemeenschappelijke ruimte en ook de schoonmaak.

De schoonmaak is gefactureerd aan 151 euro per keer. En dat maandelijks voor een jaar tijd. Nu zijn alle huurders ervan overtuigd dat er nagenoeg nooit schoongemaakt werd, maar ze hebben wel facturen, voor werken die dus nooit uitgevoerd zijn.

Is er iets dat we kunnen doen?

Re: Betalen voor niet uitgevoerde werken

Geplaatst: 01 nov 2024 03:53
door Sirkii
Je kan hier weinig tegen inbrengen, eigenlijk niets. Je had “elke week” dat de poetsdienst niet kwam opdagen de syndicus moeten informeren zodat hij de poetsdienst kon interpelleren. Als niemand overdag kan “controleren” dan zie je savonds of er al dan niet gepoetst is. ….

NB ook onderhoud zit in,de afrekening (lift, brandblussers, noodverlichting) 150€ per poetsbeurt van de gemeenschappelijke delen lijkt een “faire” kost indien het een blok met wel wat verdiepingen betreft.

Verhuurder dient niet-onderhoud te betalen. Wie de syndicus betaalt staat normaliter in je huurovereenkomst : indien er niets vermeld is is dat een kost voor de verhuurder. Als huurder moet je wel een detailafrekening krijgen.