Hallo Allemaal
Wij zitten met een zeer vervelende situatie waar ik graag advies over wil.
Wij hebben een tweedehands wagen gekocht een tijdje terug, een Toyota Hilux 3.0 liter van het jaar 2008. Deze was in zeer goede staat.
Echter zijn wij vorige week naar de auto-controle gegaan en daar hebben ze ons gewezen op het feit dat het onderstel (Chassis) compleet aan het wegroesten is en er ook al serieuze schade is.
Hierdoor is de wagen ook afgekeurd jammer genoeg. wij zijn verhaal gaan halen bij verschillende carossiers alsook concessie houders en daar wist men ons te vertellen (sommigen dan) dat dit echt wel niet ok is voor een wagen vanb 16 jaar oud.
Sommige zeiden ons ook dat dit vaker voorvalt bij die chassis en dit ook geweten is dat deze snel 'rotten'.
Heb me ook ingelezen online en heb gevonden dat er in Amerika een law-suit is geweest waarbij Toyota verplicht was tot het betalen van de herstellingen van de chassis omdat er slechte chassis werden geleverd door de leverancier.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we hier tegen hetzelfde zitten te kijken jammer genoeg.
Wij zijn bij de concessie geweest voor een prijs opgave en de volledige herstelling zou rond de 8.000 EURO gaan kosten.
Dit is een zeer hoog bedrag. Voor een 'lager' bedrag had ik hier mijn handen niet voor vuil gemaakt. Maar voor 8.000 EURO is het wel eens de moeite om te horen.
Toeval of niet, in de concessie (erkend toyota dealer) stond een ander chassis, zelfde wagen, zelfde jaar, waarvan alles weggeroest was.
Wij willen dus graag weten of er een mogelijkheid is om een raadsman te nemen om zoiets voor ons te bekijken waarbij we een tegemoetkoming kunnen verkrijgen van Toyota zelf. Het is echt nit normaal dat een chassis na 16 jaar -NORMAAL GEBRUIK- wel belangrijk om zeggen al volledig is weg geroest.
Wat zijn onze kansen? Nog iemand zoeits meegemaakt?
Groetjes
S.