Verhuurder spreekt plaatsbeschrijving & huurcontract tegen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
raynax_03
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder spreekt plaatsbeschrijving & huurcontract tegen

#1 , 29 okt 2024 11:20

Hey

Ik huur sinds begin juli een studio van een privé-verhuurster. Er is een ondergrondse garage aanwezig, maar de poort doet het niet meer en na 2 maand is deze permanent open gezet. Ik wilde graag mijn auto daar parkeren, maar ik merkte dat de helling echt te steil was & dat ik de grond raakt met mijn auto. Nu is de garage niet opgenomen in het huurcontract, maar wel in de plaatsbeschrijving. Mijn verhuurder wil nu een kost vragen om de parkeergarage te gebruiken en wil me verplichten een keuze te maken of ik de garage wil of bovengronds wil parkeren. Huurcontract zegt openlucht parkeerplek(achteraan gebouw) & plaatsbeschrijving toont een plek in de parkeergarage. Ik wil mijn auto niet in de garage plaatsen, maar wel de garage behouden maar niet tegen een meerprijs. Hoe ga ik hiermee om en is zij in haar recht om extra te vragen?

KJ86

#2 , 29 okt 2024 11:37

Huurcontract heeft voorrang, fout in de pb gebruiken zou kunnen geïnterpreteerd worden als rechtsmisbruik.

raynax_03
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 okt 2024 11:55

Huurcontract heeft voorrang, fout in de pb gebruiken zou kunnen geïnterpreteerd worden als rechtsmisbruik.
Alvast bedankt voor je snelle antwoord, maar bedoelt u dan dat ik rechtsmisbruik pleeg of mijn verhuurder? Ik heb al veel problemen met haar dus wil gewoon weten als ze dit doorvoert of het legaal is :)

Reclame

KJ86

#4 , 29 okt 2024 18:29

U zou dan misbruik maken van een materiële vergissing, foutje dat er in is geslopen door het kopiëren van de vorige plaatsbeschrijving. De intentie van de partijen wordt duidelijk in het huurcontract.

Terug naar “Stel een vraag”