Vervolg: Inbeslagname geld en goederen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
AMSTERDAM020
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vervolg: Inbeslagname geld en goederen

#1 , 29 okt 2024 05:10

Beste forumleden,

Ik ben een Nederlander en niet bekend met de duur van juridische procedures in België. Hieronder een korte uitleg:
In mei is mijn auto gecontroleerd door de Federale Politie. Hierbij is er meer dan 20.000 euro cash en kleding t.w.v. meer dan 40.000 euro in beslag genomen.

In juli ben ik op verhoor geweest bij de Politie en heb ik een verklaring afgegeven. De inspecteur vertelde mij dat het Parket met mij contact zou opnemen rond eind augustus begin september.

Tot op heden heb ik nog niets vernomen van het Parket. Ik wacht op een uitnodiging om voor de rechter te komen of een sepot.

Mijn vraag aan jullie is: hoe lang neemt het parket normaal gesproken de tijd om een zaak als deze af te handelen?

LeenW

#2 , 29 okt 2024 08:26

Wat wordt u ten laste gelegd?

AMSTERDAM020
Topic Starter

#3 , 29 okt 2024 11:17

Wat wordt u ten laste gelegd?
Witwassen

Reclame

LeenW

#4 , 29 okt 2024 11:29

Gelinkt aan het drugsmilieu? Dan spreken we vaak over jaren.

AMSTERDAM020
Topic Starter

#5 , 29 okt 2024 14:50

Gelinkt aan het drugsmilieu? Dan spreken we vaak over jaren.
Ikzelf ben nog nooit in aanraking geweest met justitie. Het was een controle actie, waarin meerdere auto’s aan de kant werden gezet. Toevallig kwam ik er ook in terecht.

In Nederland was de zaak waarschijnlijk al afgedaan. Vandaar mijn vraag naar wat de normale gang van zaken is in België..

Naar mijn inziens heb ik een duidelijke verklaring afgelegd, naar hoe ik er aan ben gekomen en wat ik ermee van plan was.

Terug naar “Stel een vraag”