rechtsplegingsvergoeding

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
depthjoy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

rechtsplegingsvergoeding

#1 , 24 okt 2024 14:00

ik heb een zaak eerste aanleg verloren en moet 1800 RPV betalen maar ik ga in beroep. de tegenpartij claimt al de RPV maar als ik in beroep ga moet ik die toch niet betalen want ik had rechter gevraagd om de min RPV toe te kennen maar dit is me geweigert. ik doe mijn zaak zelf zonder advocaat. Griffie weigert hierop te antwoorden omdat ze dit als advies geven zien. heeft iemand een idee hoe het zit?
dank

Kali

#2 , 24 okt 2024 15:15

Vonnissen zijn uitvoerbaar bij voorraad, tenzij anders bepaald in het vonnis.

Dat wil zeggen dat tegenpartij effectief de betaling kan vragen terwijl de procedure in beroep loopt.

depthjoy
Topic Starter

#3 , 24 okt 2024 18:10

dank kali, ik heb de opschorting uitvoerbaarheid bij voorraad aangevraagd, eergisteren, ik laat het nog eventjes op zijn beloop.dus als de opschorting aanvaard wordt , kan ik de RPV ook opschorten

Reclame

Thomas_A

#4 , 24 okt 2024 18:21

Hoe kan je dat aanvragen na een vonnis en wie zou daar dan over oordelen?

Kali

#5 , 24 okt 2024 20:18

Hoe kan je dat aanvragen na een vonnis en wie zou daar dan over oordelen?
Volgens mij kan dat effectief in beroep gevraagd worden en kan daarover een tussenarrest geveld worden.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 25 okt 2024 17:52

Dat wil zeggen dat tegenpartij effectief de betaling kan vragen terwijl de procedure in beroep loopt.
En nog een bijkomende RPV als je ook in beroep verliest ...

Tip: concentreren op de argumenten die tot verlies vd zaak leidden, dan op de RPV ...

Terug naar “Stel een vraag”