notaris in gebreke stellen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
ekre44
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

notaris in gebreke stellen

#1 , 21 okt 2024 14:42

wij (ik en mijn zus) hebben een notaris ingeschakeld voor de afhandeling van een erfenis. De notaris ging ook de aangifte voor de erfbelasting doen voor ons. Ik en mijn zus hebben beiden de aangifte per mail ontvangen van de notaris en hebben ook beiden getekend. Nu blijkt er iets mis te zijn gegaan bij de indiening van de digitale aangifte want de belastingdienst heeft slechts een aangifte voor mijn zus ontvangen met als gevolg dat ik nu verhoogde belasting moet betalen omdat er in mijn naam geen aangifte werd ingediend. De notaris beweert een bezwaarschrift te hebben ingediend maar dit werd blijkbaar al in augustus door de belastingdienst afgewezen. De notaris heeft mij hierover niet geïnformeerd, deze info heb ik zelf moeten achterhalen. Ondertussen zijn we 21 oktober en heb ik een herinnering gekregen met het verzoek de verhoogde belasting onmiddellijk te betalen. De notaris heeft niet met zoveel woorden gezegd dat ze in fout is maar dat blijkt wel uit de verschillende telefoontjes die ik met de belastingdienst heb gedaan. Het gaat over 750 Euro verhoogde belasting die ik niet wens te betalen vanwege een fout van de notaris. Kan ik de notaris hiervoor in gebreke stellen en hoe ga ik dan tewerk ?

Reclame