Voorlopige rijbewijs vervallen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Mariaelisab2003
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Voorlopige rijbewijs vervallen

#1 , 14 okt 2024 20:55

Hallo ,

Ik had een voorlopige rijbewijs van 36 maanden waar ik mocht oefenen , door mijn domheid is die vervallen verklaard door de rechter met een rijverbod van 8 maanden , ik moet alle examens opnieuw doen , dus mijn theorie , praktijk en de medische/ psychologische examens.
Me rijverbod is over . Ik wou onlangs gaan voor me theorie af te leggen maar daar zeiden ze dat ik een cursus moest gaan volgen van 12u en met dat attest komen en me theorie af komen leggen . Nu ik begreep dat niet helemaal omdat dit alleen geldt voor mensen die 2de keer niet geslaagd zijn op hun theorie examen ? Ik was 1 keer niet geslaagd en de 2de keer wel daarna rijbewijs vervallen door rechtbank en door te lang wachten is me theorie examen en rijbewijs zelf ook vervallen (datum), normaal moet ik gewoon toch me theorie examen afleggen en klaar ? Want het is niet dat ik niet geslaagd was 2de keer , me rijbewijs en theorie examen is gewoon vervallen van de datum ? Ben een beetje in de war wanter staat ook nergens bij me rechtbank papieren dat ik die cursus moet volgen wel dat ik de examen moet opnieuw afleggen .

Alvast bedankt .

Reclame