IT Consultancy : Niet Concurrentie beding

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
olivierVK
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

IT Consultancy : Niet Concurrentie beding

#1 , 14 okt 2024 13:53

Hallo,
Ik ben reeds +10y aan het werk voor een grote klant.
Ik heb een contract via een Agency.
Maw het Agency betaalt mij maandelijks, en factureert dan door naar de klant (bedrag + commissie)

De Commissie is aan de hoge kant, ze weigeren om hun commissie te laten zakken tot een redelijk niveau.

Ik wens dus (eventueel) via een ander Agency voor dezelfde klant te werken. De klant werkt samen met verschillende partijen, en de verschillen in commissie zijn enorm.
Echter in mijn contract staat dat ik gedurende een periode van 12 maand niet voor dezelfde klant mag werkzaam zijn.

-> Is zo'n clausule afdwingbaar?!

"The Supplier agrees, unless prior written agreement from the Client, not to use Consultant(s) having
worked under this Agreement for the same kind of projects or services to any of the Clients Group direct
competitors nor their affiliated companies. This obligation applies for the duration of the Agreement
Period and for 12 months following the end or termination of the Agreement."

for the same kind of projects or services -> Is mij redelijk vaag ook, nee?

Graag wat advies hieromtrend, wat zijn de mogelijkheden?

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2024 22:32

Ik neem aan u zelfstandige bent en geen werknemer van die agency.

Dan zie ik niet in waarom dat niet afdwingbaar is. Aan u om te beslissen of u de gok wil wagen dat dit niet uitkomt,

LeenW

#3 , 14 okt 2024 22:40

Het inpikken van klanten is net de reden waarom een niet-concurrentiebeding werd uitgevonden.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”