Wat als ik weiger te bellen met verhuurder?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
MicheleProbleem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wat als ik weiger te bellen met verhuurder?

#1 , 12 okt 2024 20:16

Ik heb recent mijn opzeg gegeven aan de verhuurder, en sindsdien probeerd de verhuurder mij al enkele keren te bellen. In bericht laat hij blijken dat hij wil telefoneren 'over de opzeg', maar aangezien de verstandhouding sowieso al niet zo goed meer is heb ik aangegeven dat indien hij vragen heeft of verdere info wil delen, ik liefst heb dat hij me mailt of het in een bericht zet.

Hierop geeft hij dan telkens geen gehoor, om dan later opnieuw te bellen.

nu vraag ik me dus af, doe ik iets verkeerd door te weigeren te bellen? Stel hij heeft bijvoorbeeld belangrijke informatie te delen, kan hij achteraf bij geschil bv stellen dat hij 'heeft geprobeerd contact te zoeken zonder gehoor'?

Zou niet weten waarover het nu gaat, maar deze verhuurder heeft in het verleden al via telefoon afspraken gemaakt en niet nagekomen + me dingen wijsgemaakt die niet wettelijk zijn waar ik pas later achter kwam zoals geindexeerde huur met terugwerkende kracht voor 12 maanden vragen terwijl dat maar voor 3 maanden mag, en daarbuitenom is hij ontzettend onbeschoft in de omgang. Niet via mail of bericht, dan is hij vriendelijk en correct.

alvast hartelijk bedankt

weeseensnuchterman
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2024 20:39

U hoeft nooit op te nemen, voor niemand. Als hij blijft lastig vallen stuurt u hem een e-mail en zelfs aangetekende brief dat, indien hij niet ophoudt met bellen, u klacht neerlegt wegens belaging (stalking).

U blokkeert zijn telefoonnummer op uw GSM. Indien hij dan nog blijft bellen hoort u het niet. Indien hij u begint op te bellen met andere telefoonnummers hebt u een duidelijke zaak voor belaging.

Zolang u hem twee duidelijke manieren geeft om geschreven te communiceren, e-mail en briefpost, kan hij u zelf niets maken. Dan kan hij zelf kiezen welke van de twee het handigste is voor hem en legt u de bal in zijn kamp. Als hij dan onnozel(er) begint te doen kan u die klacht indienen.

Sirkii

#3 , 12 okt 2024 23:48

Verman u en bel hem op. Een verhuurder te vriend houden kan alleen maar goed zijn. Sta er wel op om afspraken op papier te krijgen en volg t wettelijke pad. Als hij onbeschoft of onredelijk is dan stop je beleefd het gesprek.

Reclame

LeenW

#4 , 13 okt 2024 00:17

Bellen gaat hier waarschijnlijk zijn omdat ze iets niet op papier durven zetten. Niemand kan u verplichten op te nemen.

CityBird

#5 , 13 okt 2024 08:16

Je hoeft idd niet te communiceren met de verhuurder, maar het is wel zeker iets dat je nooit moet doen.

KJ86

#6 , 13 okt 2024 12:08

Bellen is sneller!
Het is gangbare praktijk voor afspraken te maken omtrent een bezichtiging met kandidaten. E-mail kan ook voor bewijslast zorgen tegen een huurder, onlangs is hier nog een gemeente gepasseerd die aansprakelijkheid heeft genomen op email voor een probleem dat volgens de forumgebruikers niet één van de gemeente was.

eylis

#7 , 13 okt 2024 17:51

U heeft hem aangeboden u te mailen en dat is zelfs het verstandigste, gezien de voorgeschiedenis. Dan heeft u zijn voorstel "letterlijk" op mail. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij wil bellen om niet zwart op wit transparante afspraken te hoeven maken.

Terug naar “Stel een vraag”