Ik heb gisteren een huurcontract ondertekent. Net na het tekenen toonde de eigenaar dat de afvoer op 2 plaatsen iets druppelde wanneer de keukenkraan openstaat. Het is een afvoer dat uit 3 delen bestaat, en het is bij de aansluitingen van die delen dat het druppelt. Op een plaats was er ook al silicoon aangebracht. Was (tijdelijk) opgelost door de afvoerplug iets meer aan te vijzen. Ik zet "tijdelijk" tussen haakjes, want betwijfel of het een permanente fix is. En ze lieten ook al blijken er niet veel aan te willen doen, want "het is geen schade". De plaatsbeschrijving word binnen een 10-tal opgemaakt en we gingen er iets van in de plaatsbeschrijving zette.
In mijn contract staat het volgende "De eerste maand huur moet binnen 5 dagen na ondertekening van het contract worden betaald. Als dit niet gebeurt, wordt het contract als nietig beschouwd. Als de huurder (nemer) het contract annuleert, verliest hij dit bedrag."
Ik heb de eerste maand huur nog niet betaald, daarvoor heb ik tijd tot woensdag. Moest ik me nu ondertussen nog bedenken en het pand niet meer willen, dan kan ik gewoon niet betalen, en dan is het contract nietig beschouwd?
Het gaat om een studio in Brussel.
Gerelateerde vraag: mijn broer zei me al het contact via mail te doen, om "bewijs" te hebben over die afvoer dat druppelt. Is WhatsApp of SMS ook goed?
Alvast bedankt iedereen. Moest iets niet duidelijk zijn, laat het mij dan weten.