Pagina 1 van 1

Wat moet wanneer verstuurd worden bij verkoop woning en naar wie door verkoper

Geplaatst: 09 okt 2024 00:07
door isabelle2
Wat moet verstuurd worden bij verkoop van woning door verkoper en wanneer en aan wie : koper of notaris ?
- wat moet de koper van attesten en vergunningen ontvangen voor het tekenen van het bod ?
attesten zoals bodemattest, stedenbouwkundige vergunningen, syndickosten en notulen ?
-wat moeten er van attesten verstuurd worden na het tekenen van het bod en tussen de compromis : en naar wie naar de koper, en wat naar de notaris. Is het gerechtsgeldig om bv 27 attesten in de bijlage te steken aan de notaris, en de bijlages niet te melden in het bericht, en in het bericht alleen maar vermelden dat er een aankoop en verkoopbelofte in de bijlagen zit en die bijlage op een andere plaats zetten;
Verwachten dat de koper dit allemaal heeft gelezen en kennis van heeft wanneer hij in CC staat, en het niet gevraagd wordt te lezen ?

Re: Wat moet wanneer verstuurd worden bij verkoop woning en naar wie door verkoper

Geplaatst: 20 okt 2024 04:06
door post250
Waarom ga je niet via een immokantoor? Als je de koper al kent kan je een duidelijke afspraak maken over de kosten van hun immokantoor.
Zij kunnen die attesten soms goedkoper laten maken dan dat jij overal gaat onderhandelen.

De notaris kan u ook al helpen. Je kan al eens contact opnemen met de notaris VOOR het compromis. Zou ik nu al doen.

Re: Wat moet wanneer verstuurd worden bij verkoop woning en naar wie door verkoper

Geplaatst: 20 okt 2024 12:48
door basejumper
Beste

Uw vraag behelst een simpele opzoeking dewelke u perfect met Google kan doen. Als u even zoekt met 'welke documenten nodig bij verkoop onroerend goed' zal u tientallen sites terugvinden waarop uw vraag een antwoord krijgt.

Als u 27 documenten kreeg dan vermoed ik dat u zowat alles kreeg. En ik draai de vraag om : waarom zou dat niet rechtsgeldig zijn omdat ze gezamenlijk in bijlage worden verzonden. Ook aan u om even uw huiswerk te maken en te bekijken of er nog iets is wat u zou ontbreken.
Secundo stelt u een notaris aan voor de koop. Die betaalt u een stevig ereloon. U kan hem/haar ook perfect één en ander laten nakijken.

ik verwijs dan ook door naar onder meer
https://www.zimmo.be/blog/2023/08/18/we ... en-woning/

Re: Wat moet wanneer verstuurd worden bij verkoop woning en naar wie door verkoper

Geplaatst: 20 okt 2024 13:26
door Thomas_A
Vraag was 3 keer gesteld en al weken terug beantwoord.