romantische fraude

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
cyn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

romantische fraude

#1 , 07 okt 2024 18:50

Mijn mama is slachtoffer van romantische fraude.

Ze versast reeds maanden geld naar de oplichters die haar 'geliefde' vasthouden. Een persoon die ze nog nooit heeft gezien en nog nooit in heeft gesproken.

Ik heb al geprobeerd om haar klacht te laten neerleggen, maar ze wil niet, want het is echte liefde (en anders gaan ze de zoon van haar geliefde iets aandoen)

De bedragen blijven afgaan en ze is zichzelf inmiddels in schulden aan het werken.

Ik ben al eens met haar naar het CAW geweest om erover te praten, maar dat heeft weinig opgelost.

Volgens de politie kan zij enkel klacht neerleggen. Ze is zichzelf zwaar in nesten aan het weren. Verbreekt alle banden, is aanzienlijk vermagerd, ziet er slacht uit,... Is er echt niets wat wij als kinderen van kunnen doen?
Ik had gehoord van handelingsonbekwaam laten stellen, maar dat is een grote stap en kan ook niet zomaar.

Is er iemand die een extra tip kan geven, want ik weet echt niet meer wat te doen...

basejumper

#2 , 07 okt 2024 20:47

Voorlopig bewind aanvragen lijkt me de enige optie…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas_A

#3 , 07 okt 2024 20:55

Zal ook van haar verdere mentale toestand, zelfredzaamheid en leeftijd afhangen.

Als ze daarnaast nog geestelijk prima is, een 50-er die zich nu alleen uit verliefdheid laat bedriegen, kan ze alleen geholpen worden als ze dat zelf wil.

Iemand op leeftijd, algemeen naïef in de wereld van vandaag, niet meer mee met online bankiermethodes en twijfelachtig of ze nog verstandige financiële beslissingen kan nemen, zullen een arts en vrederechter meegaander zijn om haar onder bewind te plaatsen van een kind of derde.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 okt 2024 11:58

Voorlopig bewind aanvragen lijkt me de enige optie…
Yep, bij hoogdringenheid aanvraag tot bewindvoering aanvragen bij Vredegerecht van haar woonplaats

Er zijn geen vormvereisten voor

Wel duidelijk aangeven wie u bent, naam en adres, ideaal met uw nationaal (rijksregister) nummer
Als alle kinderen uw mening delen, doe de aanvraag uit naam van allemaal !

Over wie u de bewindvoering wil laten instellen (naam, adres, ideaal ook rijksregister)

Duidelijke motivatie waarom u bewindvoering wil laten instellen
Schrijf daar geen ganse boeken
Kort wat probleem is, wat u al geprobeerd hebt
Voeg zeker toe dat ze zich in schulden aan het werken is

Terug naar “Stel een vraag”