Vandalisme art 1754

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Andrea92
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vandalisme art 1754

#1 , 12 sep 2024 01:15

Hallo,

Mijn moeder huurde een sociale woning vlakbij een speelplein. Hierbij kwamen er geregeld voetballen tegen de woning terecht. Voornamelijk tegen de voordeur.
Op een bepaald moment is er een basketbal als voetbal gebruikt.. deze kwam tegen de voordeur terecht. Waardoor het pvc paneel in de deur gebarsten is.
Mijn moeder heeft hiervoor de politie gecontacteerd. Deze hebben hier reeds een pv van gemaakt. De daders waren op dat moment nog aan het voetballen met de basketbal. Dus deze werden aangesproken door de politie bij opstellen pv. Ook de sociale verhuurmaatschappij is hiervan op de hoogte gebracht.
Mijn moeder kreeg te horen dat deze kosten niet voor haar zullen zijn..
Nu een jaar verder verlaat mijn moeder deze woning. Maar in de plaatsbeschrijving is de deur mee opgenomen als ‘schade door haar’.
Nu zou ze volgens de herstelfactuur € 2 400 euro dienen te betalen.

Volgens wat ik terug kan vinden valt vandalisme bij art. 1754 voor de derde partij ( de jongeren) of voor de verhuurder.
Kan iemand hierbij nog verder helpen welke stappen er nog ondernomen kunnen worden?
Dank bij voorbaat

Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2024 09:31

Enkel als uw moeder een offerte of factuur voor de herstelling heeft overgemaakt, kan de politie kijken voor de schaderegeling.

Men moet tenslotte weten hoeveel er moet betaald worden

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”